هیاهوی برای وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن/ مالکان برای گرانی مسکن گام برداشتند

درحالی وام ودیعه مسکن ۲۰۰ میلیون تومان شده است که همچنان بانک ها اقدام به پرداخت تسهیلات نمی کنند.

خبر از افزایش تسهیلات ودیعه مسکن مدتی است که منتشر شده، تسهیلاتی که تا به امروز افراد کمتری توانسته‌اند آن را دریافت کنند. اگر مستاجری تسهیلات را دریافت کرده باشد یا دارای پارتی بوده و یا  شانس با آن همراه بوده است.

میزان تسهیلات ودیعه مسکن ۱۵۰ میلیون تومان در تهران بوده و در حال حاضر میزان آن به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است. با توجه به سخت گیری‌های که در پرداخت تسهیلات ودیعه وجود دارد بعید است که بانک‌ها به راحتی این تسهیلات را پرداخت کنند.

خان بابایی از مستاجران به خبرنگار روزمرگی اقتصاد گفت: با توجه به افزایش نرخ اجاره به دنبال دریافت تسهیلات ودیعه مسکن بودم تا شاید بخشی از مبلغ ودیعه را بتوانم جور کنم اما به هر بانکی مراجعه کردم اعلام کردند که سهمیه‌ای برای وام ودیعه وجود ندارد.  

او گفت: وقتی خبر از افزایش وام ودیعه مسکن به گوش مالکان می‌رسد نرخ اجاره دو برابر می‌شود اما مالکان خبر از سخت گیری پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها ندارند.

با توجه به اینکه نرخ سود این تسهیلات ۲۳ درصد است بنابراین تفاوت چندانی برای متقاضیان ندارد اما مشخص نیست که چرا این میزان سخت گیری توسط بانک‌ها برای این تسهیلات وجود دارد درحالی که همانند سایر تسهیلات باید تمامی مدارک آماده باشد و نرخ سود آن هم ۲۳ درصد با بازپرداخت ۵ساله است.

بسیاری از مسئولان در این زمینه مدعی هستند که مدارک متقاضیان آماده و کامل نیست در صورتی که متقاضیان بعد از ثبت نام در سایت  وزارت راه وشهرسازی  و تعیین بانک خود می‌توانند وام ودیعه را دریافت کنند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود