اثر انتخابات در بازار اجاره مسکن چه خواهد بود؟

اعضای اتحادیه مشاوران املاک تهران افزایش قیمت اجاره پیش از سال را تایید کرده‌اند.

تمامی مسئولان خبر از کاهش قیمت اجاره می‌دهند اما بررسی‌های میدانی حاکی از این است که اجاره بها در برخی از مناطق تهران در حال افزایش است. این افزایش قیمت را بازرس اتحادیه مشاوران املاک تهران هم تایید کرده است.  

بیگی بازرس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه به طور معمول در واپسین روزهای سال مستاجران تمایلی به جابه جایی ندارند به خبرنگار روزمرگی اقتصاد گفت: امسال بر خلاف هرسال میزان جابه جایی به دلیل شرایط اقتصادی و افزایش قیمت ارز افزایش یافته است و بسیاری از مستاجران به دلیل نگرانی تغییر شرایط بعد از سال زودتر جابه جا می‌شوند.

او اظهار کرد: این رشد قیمت تا ابتدای سال آینده ادامه می‌یابد و تا اوایل سال آینده قیمت‌های اجاره ثابت می‌شود و مجدد از ابتدای فصل تابستان شاهد جهش اجاره خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه افزایش تسهیلات ودیعه مسکن بر رشد اجاره تاثیر داشت است گفت: به طور قطع بازار اجاره مسکن رشد ۲۰ تا ۲۵ درصدی خواهد داشت.

وی گفت: این شایعه ایجاد می‌شود که قیمت‌ها را مشاوران املاک افزایش می‌دهند اما تنها به دلیل افزایش نرخ و افزایش اجاره نشینی طی سال‌های گذشته قیمت‌ها افزایش داشته است.

وی یادآور شد: در حال حاضر اجاره تنها رشد ۲۰ درصدی داشته است و قیمت خرید وفروش هم به دلیل آنکه دیگر متقاضی وجود ندارد ثابت مانده است. این ثبات قیمتی ماندگار نخواهد بود.

این موضوع را مشاوران املاک در حاشیه شهر تهران تایید و اعلام کرده‌اند در ابتدای فصل زمستان قیمت اجاره در هر متر مربع متری از متری ۱۰ میلیون به متری ۱۵ میلیون تومان افزایش داشته است و دلیل این موضوع را هم می‌توان افزایش قیمت نجومی اجاره‌ها در مناطق ۵به بالا بوده است به طوری که دیگر مستاجران امکان پرداخت اجاره بالای ۵۰ میلیون تومان را ندارند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود