خانه‌های ویلایی نیاز مسکن را برآورده می‌کند؟

آیا وعده ساخت مسکن ویلایی می‌تواند بخشی از نیازهای مسکنی متقاضیان را پاسخ دهد؟

دولت روی ساخت واحدهای ویلایی تبلیغ می‌کند اما همچنان خبرهای خوبی از این واحدها به گوش نمی‌رسد چراکه سازندگان در این شرایط تمایلی به ساخت واحدهای ویلایی ندارند.

به گفته بسیاری از سازندگان ساخت خانه‌های ویلایی برای آنها صرفه اقتصادی ندارد.

شاملو یکی از انبوه سازان در گفت وگو با خبرنگار روزمرگی اقتصاد بیان کرد: امکان خرید وفروش این واحدها برای سازندگان مشکل خواهد بود، از سوی دیگر دولت ادعا می‌کند که هزینه ساخت این واحدها بسیار کمتر است اما باید بدانند که دوبرابر هزینه‌هایی که برای ساخت این واحدها کمتر می‌شود برای زیرساخت‌ها باید انجام شود.

ایرج رهبر دبیر انجمن انبوه سازان مسکن تهران در گفت وگو با خبرنگار روزمرگی اقتصاد بیان کرد: دولت در حال حاضر از ۴ میلیون واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن، بخشی را برای ساخت واحدهای ویلایی اختصاص داده اما بعید است این واحدها به مرحله اجرایی و عملیاتی برسد و یا استقبالی از سوی متقاضیان برای این واحدها صورت گیرد.

وی اظهار کرد: دولت همواره اعلام می‌کند که ساخت این واحدها در مدت زمان کمی انجام می‌شود اما نباید فراموش کرد که برای ساخت یک هزار واحد همان مدت زمان نیاز است.

او گفت: دولت برای تامین زیرساخت هر هکتار از اراضی حدود ۲۰۰ میلیون تومان هزینه می‌کند بنابراین هیچ کاهش هزینه‌ای در توسعه افقی صورت نمی‌گیرد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود