افزایش ظرفیت تولید نفت تا بیش از 3 میلیون بشکه

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به افزایش ظرفیت تولید نفت گفت: ظرفیت تولید نفت در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب طی پنج سال آینده به ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار بشکه می‌رسد.

علیرضا دانشی، مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با بیان اینکه طی دو سال اخیر ۶۰ درصد ظرفیت تولید کشور را در شرایط تحریمی به وضع پیش از دولت سیزدهم بازگردانده‌ایم، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، ظرفیت تولید نفت در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب طی پنج سال آینده به ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار بشکه خواهد رسید.

وی با بیان اینکه استفاده از هوش مصنوعی برای مدیریت نخستین مخزن نفتی و مطالعات زمین‌شناسی آن برای نخستین بار در کشور مورد استفاده این شرکت قرارگرفته است، افزود: در دولت سیزدهم از محل ترمیم چاه‌ها حدود یک میلیون بشکه به ظرفیت تولید نفت کشور افزوده شده است.

دانشی ادامه داد: تاکنون ۸۰ درصد گازهای همراه نفت در جنوب کشور جمع‌آوری شده و برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری ۲۰ درصد باقی‌مانده انجام شده است.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب تصریح کرد: برای نمونه، در حال حاضر طرح‌هایی همچون پتروپالایش بیدبلند و پتروشیمی مارون با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حوزه جمع‌آوری گازهای همراه نفت در حال اجراست و ۸۰ درصد از تجهیزات شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب بومی سازی شده است و طی سه سال آینده در حوزه ماشین‌آلات دوار (توربین و توربوکمپرسور) به خودکفایی خواهیم رسید.

 

 

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود