تزریق سرمایه‌های بخش خصوصی در مسکن در قالب مشارکت مردمی

عقب ماندگی‌هایی در بخش مسکن وجود دارد که با تزریق منابع مالی بخش خصوصی جبران می‌شود.

در حالی وارد سال ۱۴۰۳ شدیم که در شعار امسال بر افزایش تولید با مشارکت مردمی تاکید شده است. طی سال‌های گذشته در حوزه مسکن و شهرسازی به هیچ عنوان  در پروژه‌های نهضت ملی مسکن به حضور بخش خصوصی اهمیتی داده نشده است و همین امر باعث شده که روند پیشرفت پروژه‌ها کند بوده است.

۲ میلیون و ۴۰۰ هزار پروژه نهضت ملی مسکن در تمامی شهرهای کشور در حال ساخت است اما سهم بخش خصوصی و مشارکت مردم در اجرای پروژه‌ها کمتر از دو درصد است. بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در پیام نوروزی خود بر استفاده و مشارکت مردم و بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن تاکید بسیار زیادی داشته است.

ایرج رهبر دبیر انجمن انبوه سازان مسکن تهران در گفت وگو با خبرنگار روزمرگی اقتصاد گفت: نقش بخش خصوصی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن موثر است و نقش موثری در تسریع پروژه‌های نهضت ملی مسکن دارد.

وی افزود: ورود منابع مالی و تزریق سرمایه از سوی بخش خصوصی می‌تواند زمینه را برای اجرای پروژه‌های مسکن ملی فراهم کند. یکی از دلایل عقب ماندگی پروژه‌های نهضت ملی طی  دو سال گذشته همین کمبود منابع مالی است که امیدواریم با پر رنگ‌تر شدن حضور این بخش بتوانیم بخشی از این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود