بساط مشاوران املاک غیر قانونی جمع می‌شود

دولت وعده جمع آوری مشاوران املاک غیر قانونی را داده اما متقاضیان در دام مشاوران املاک غیر مجاز گیر می‌کنند.

دولت همواره ادعا دارد که مشاوران املاک متخلف را جمع آوری می‌کند و اجازه فعالیت به آنها نمی‌دهد 
اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که همچنان برخی از این مشاوران املاک فعال و اقدام به دریافت مبالغ بالا می‌کنند.

به گفته بسیاری از متقاضیان بازار مسکن در شرایط کنونی بازار مسکن شاهد آن هستیم که خود املاکی‌ها در برخی از مناطق اقدام به بالا بردن قیمت ملک می‌کنند در صورتی که اگر  مستقیم با خود مالک وارد صحبت می‌شد ملک را با قیمت پایین‌تری خریداری می‌کردند.

حسین جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران در گفت وگو با خبرنگار روزمرگی اقتصاد بیان اینکه در حال حاضر بازار مسکن به‌دلیل وجود همین دلالان و مشاوران املاک غیر قانونی با نوسان روبرو شده است گفت: از سال گذشته با برنامه ریزی که صورت گرفت سعی کرده‌ایم بخش عمده‌ای از این مشاوران املاک متخلف را شناسایی و پلمب کنیم اما همچنان شاهد فعالیت برخی از این مشاوران املاک در مناطق مختلف از جمله منطقه ۲۲ تهران هستیم.  

وی افزود: در استان تهران به ازای هر ۱۴۰ نفر یک مشاور املاک وجود دارد و حتی در برخی از مناطق استان تهران هم شاهد آن هستیم که  در یک خیابان بیش از ۱۰۰ مشاور املاک فعالیت می‌کنند. تلاش کردیم که بساط این مشاوران املاک را جمع کنیم اما هنوز موفق نشده‌ایم.

وی با بیان اینکه با همکاری اتحادیه مشاوران املاک تهران  تلاش کرده‌ایم از صدور مجوزهای غیر قانونی جلوگیری کنیم گفت: هنوز بسیاری از این  مشاوران فعال هستند که البته امسال طبق صحبت‌های که با اتحادیه مشاوران املاک انجام شده امیدواریم بساط این مشاوران املاک غیر مجاز و غیر قانونی را در تمامی مناطق تهران جمع کنیم.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود