نوسانات ارزی، بازار مسکن را به چه سمتی می‌کشاند؟

بازار ارز با توجه به نوساناتی که داشته است به طور قطع بر بازار مسکن اثر خواهد گذاشت.

دولت همواره اعلام می‌کند که بازار مسکن در آرامش قرار دارد و با استفاده ظرفیت‌های مردمی با توجه به شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت‌های مردمی بازار را به سمت تولید و در نتیجه تثبیت قیمت هدایت می‌کند، اما بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد قیمت‌ها رو به افزایش است.  

کیانوش گودرزی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفت وگو با خبرنگار روزمرگی اقتصاد گفت:   بازار مسکن ۶سال است که در رکود تورمی به سر می‌برد و با توجه به آنکه نرخ تورم بین ۴۰تا ۴۵ درصد بوده رشد قیمت مسکن بین ۲۵ درصد است.

وی گفت: نرخ ارز به صورت مستقیم بر بازار مسکن اثر نمی‌گذارد اما بر روی قیمت مصالح ساختمانی و در نتیجه بر روی قیمت تمام شده در چند ماه آینده اثر گذار خواهد بود.

گودرزی با بیان اینکه  بازار مسکن بیش از این دیگر کشش قیمت و افزایش قیمت ندارد گفت:   قطعا در آینده متقاضیان بازار مسکن کمتر از این میزان خواهد بود و در آینده هم شرایط بدتر از این خواهد بود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران توضیح داد: در شرایط کنونی بازار مسکن در ثبات است و تنها در صورتی که افزایش تولید مسکن در دستور کار قرار گیرد و دولت بتواند پروژه‌های نهضت ملی مسکن و مسکن مهر را به بهره برداری برساد به طور قطع این بازار آرامش بیشتری خواهد داشت.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود