میزبانی 6 استان کشور از تنش آبی

سخنگوی صنعت آب گفت: ۶ استان؛ تهران، بوشهر، قزوین، فارس، سمنان و چهارمحال و بختیاری با تنش آبی روبرو هستند.

فیروز قاسم‌زاده، سخنگوی صنعت آب در اظهاراتی با بیان اینکه ایران دارای اقلیم خشک و نیمه خشک است و بیش از 80 درصد کشور در محدوده اقلیم خشک قرار دارد، گفت: مجموع بارندگی در سطح اقلیم خشک کشور از تنوع جدی برخوردار است و بعنوان مثال در مناطقی مانند فلات مرکزی شاهد بارندگی 45 میلی‌متر هستیم، این در حالی است که در برخی دیگر از مناطق 1400 میلی‌متر بارندگی دریافت می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به جبهه‌های بارشی مختلف و تاثیر فعالیت آن بر وضعیت منابع آبی کشور اظهار کرد: فعالیت جبهه‌های بارشی مدیترانه، دریای سرخ و موسمی هند، وضعیت منابع آبی کشور را در طول یک سال آبی مشخص می‌کند.

قاسم‌زاده همچنین افزود:میزان بارش‌ها در کل پهنای کشور در سال آبی جاری 3 درصد بیش از شرایط نرمال به ثبت رسیده است.

وی در این راستا تصریح کرد: این در حالی است که بارندگی در نقاط مختلف کشور متفاوت بوده به طوری‌که میزان بارندگی در تهران نسبت به شرایط نرمال 55 سال گذشته 19 درصد کاهش یافته و در مقابل شاهد افزایش 50 درصدی بارش‌ها در استان‌های یزد و سیستان و بلوچستان بودیم.

سخنگوی صنعت آب کشور همچنین با بیان اینکه در حال حاضر 6 استان کشور با تنش آبی روبرو هستند که به ترتیب شامل تهران، بوشهر، قزوین، فارس، سمنان و چهارمحال و بختیاری می‌شود، گفت: کشور در سه سال آبی متوالی اخیر با کاهش جدی بارندگی روبرو شده است.

وی افزود: آورد بخش عمده‌ای از رودخانه‌ها تا چند ماه اخیر صفر یا نزدیک به صفر بوده و همین مساله موجب شد تا وضعیت مخازن آب تعداد قابل توجهی از سدهای کشور در شرایط نامناسب قرار گیرد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود