۲.۶ میلیون واحد در طرح نهضت ملی مسکن در مرحله ساخت و تکمیل قرار دارند

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: بالغ بر ۲.۶ میلیون واحد مسکن در نهضت ملی مسکن در حال اجرا و یا تکمیل شدن است.

ارسلان مالکی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، با بیان اینکه بالغ بر ۲.۶ میلیون واحد مسکن در نهضت ملی مسکن در حال اجرا و یا تکمیل شدن است، اظهار کرد: حدود ۵۶۰ هزار واحد در طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شده است.

وی در ادامه با اشاره به موضوع تامین زمین برای پروژه‌های مسکن اظهار کرد: طی سه سال گذشته حدود ۴۸ هزار هکتار زمین در محدوده شهرها تامین شده است که این میزان جدای از زمین‌های شهرک‌ها و روستایی است.

مالکی افزود: در کل ۵۹۰ هزار واحد مسکن مهر ساخته و حدود ۸ هزار هکتار زمین تامین شده بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان اینکه در حدود ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب قرار دارد، اظهار کرد: باید به این نکته توجه داشته باشیم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند و در صورت شناسایی همه زمین‌های تخصیص یافته و ظرفیت بالفعل آن‌ها می‌توان بیش از ۳ میلیون واحد مسکن ایجاد کرد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه برای تأمین زمین اعتبار دولتی تخصیص داده نشده است، گفت: منابع مورد نیاز از محل مولدسازی و منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی تخصیص داده شد و بیش از ۵۰ همت شناسایی منابع اتفاق افتاد که بالغ بر ۳۰ همت مولدسازی صورت گرفت و به شکل نقدی و غیر نقدی به پروژه ها اختصاص داده شده است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود