متناسب‌سازی حقوق منتفی شد؟/ ۳ میلیون تومان واریزی، چند درصد از متناسب‌سازی بوده است؟

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره موضوع متناسب‌سازی حقوق تاکید کرد: متناسب‌سازی یک قانون است و قانون نیز الزاما باید اجرا شود.

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگویی پیرامون این موضوع که پس از واریز ۳ میلیون تومان به صورت علی‌الحساب بابت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، دیگر رقم جدیدی را بازنشستگان در حقوق خود مشاهده نکردند و با توجه به این موضوع این شائبه نیز ایجاد شده است که متناسب‌سازی احتمالا منتفی شده است، اظهار کرد: متناسب‌سازی یک قانون است و قانون نیز الزاما باید اجرا شود.

وی در این راستا افزود: در آن دوره قانون بودجه و قانون برنامه هفتم توسعه دیرهنگام ابلاغ شد و در پی آن در همه صندوق‌ها، از جمله صندوق تامین‌اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری و سایر صندوق‌ها، دولت تصمیم گرفت که تا زمانی که موانع برطرف شود و یک رویه واحدی ایجاد شود و احکام کارگزینی صادر شود، به صورت علی‌الحساب پرداختی را داشته باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین ابراز امیدواری کرد که دولت جدید حتما متناسب‌سازی را اجرا کند.

وی همچنین در ادامه و در پاسخ به پرسشی درباره واریز ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان و این موضوع که این رقم  چند درصد از آن ۴۰ درصدی است که باید امسال به حقوق بازنشستگان اضافه شود، گفت:این موضوع را واقعا محاسبه نکرده‌ام. در برخی جاها بیشتر از آن ۴۰ درصد است.

مرتضوی ادامه داد: در واقع افزایش حقوق هر کسی متفاوت است و با توجه به این موضوع حداقل‌بگیران یک وضعیت دارند و متوسط‌بگیران یک وضعیت دارند و حداکثربگیران هم یک وضعیت دارند.

وی افزود: بر این اساس محاسبه نکردم تا ببینم چند درصد پوشش داده است و بعضا –به خصوص در صندوق تامین‌اجتماعی- بیشتر از ۴۰ درصد و بعضا متناسب با ۴۰ درصد و بعضا هم کمتر از ۴۰ درصد بوده است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود