مسکن اقتصادی در اقتصاد معنا و مفهومی ندارد

یک کارشناس حوزه مسکن ساخت واحدهای ۲۵ متری مسکن را مانعی بزرگ برای قانون فرزندآوری دانست و تاکید کرد: مسکن اقتصادی در اقتصاد معنا و مفهومی ندارد.

فرشید ایلاتی، کارشناس حوزه مسکن در گفت‌وگویی پیرامون موضوع ساخت واحدهای ۲۵ متری مسکن اظهار کرد: باید به این موضوع توجه داشت که واحدهای ۲۵ متر نباید به عنوان مسکن اقتصادی در بازار مسکن حاکم شود.

وی در این راستا تصریح کرد: در واقع باید این طور گفت که واحدهای مسکونی کوچک متراژ یا به اصطلاح مسکن اقتصادی در اقتصاد معنا و مفهومی نخواهد داشت، زیرا در صورتی که مسکن در واحدهای کوچک متراژ به تعداد زیادی در بازار مسکن عرضه شود، نشان از کاهش قدرت خرید مردم است و در میان مدت نیز سبب گرانی مسکن در بازار خواهد شد.

ایلاتی با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم قانون جوانی جمعیت و تشویق خانوار برای افزایش تعداد فرزندان به پای کار آمد، افزود: با توجه به این موضوع در صورتی که این واحدهای کوچک متراژ در بازار مسکن باب شود این قانون به زمین خواهد ماند زیرا هرچه متراژ واحدهای مسکونی کاهش یابد، حرکت کند خانوار و افراد انگیزه‌ای به تشکیل خانواده و توسعه جمعیت کشور نخواهند داشت.

وی همچنین اظهار کرد: از سوی دیگر باید تدابیر جدی نسبت به واحدهای کوچک متراژ اندیشیده شود تا این الگوی مصرفی عرضه بازار مسکن نشود زیرا با فرهنگ ایرانی تطابقی ندارد.

ایلاتی ادامه داد: در واقع سیاست کوچک‌سازی واحدهای مسکونی قطعاً سیاست موفقی نبوده و نخواهد بود و از ابتدای دهه ۷۰ تا به امروز الگوی کوچک‌سازی واحدهای مسکونی را در دست کار نداریم.

وی افزود: در واقع الگوی مصرفی مسکن در ایران روز به روز متراژ مسکن با کاهش روبه رو شد و اگر بازار مسکن به همین روند پیش رود قطعاً الگوی مصرفی به متراژهای کمتر نیز می رسد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود