کشت بادام زمینی برای گیلانی‌ها چقدر درآمد دارد؟

  رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، ارزش اقتصادی بادام زمینی برداشت شده در سال جاری را ۱۴۶۵ میلیارد تومان پیش بینی کرد.

صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در گفت وگویی به اتمام برداشت محصول بادام زمینی در اراضی زراعی استان گیلان، اشاره و اظهار کرد: کشاورزان گیلانی امسال در سطح ۳۱۰۰ هکتار از مزارع خود، بادام زمینی کاشتند.

وی با پیش بینی برداشت ۱۰ هزار و ۸۵۰ تنی پیله خشک بادام زمینی به ارزش اقتصادی ۱۴۶۵ میلیارد تومان گفت: شهرستان آستانه اشرفیه با سطح زیر کشت ۲۵۹۶ هکتار، قطب اصلی بادام کاری در گیلان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان ادامه داد: بادام زمینی در شهرستان های رشت، تالش، رودبار و بندرانزلی نیز کشت می شود و با توجه به اینکه کشت بادام زمینی همه ساله از اوایل اردیبهشت ماه توسط بادام کاران منطقه انجام می شود؛ برداشت این محصول نیز از اوایل شهریورماه آغاز می شود و تا مهرماه ادامه دارد.

محمدی با بیان اینکه محصول بادام زمینی گیلان دارای کیفیت مناسبی است، گفت: این محصول به دلیل طعم مطلوب، مورد پسند و استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته است.

وی همچنین به فعالیت حدود ۴۰۰۰ خانوار در زمینه تولید و بهره برداری از محصول بادام زمینی، اشاره کرد و ادامه داد: هشت کارخانه با ظرفیت تولید هر کدام ۱۵۰۰ تن در سال و ۲۰۰ کارگاه سنتی جهت فرآوری این محصول در استان فعال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه محصول بادام زمینی به دلیل داشتن چربی های غیر اشباع و پروتئین بالا، کاهش دهنده خطر بیماری های قلبی و سرطان و آلزایمز است، گفت: این محصول علاوه بر مصرف خوراکی و آجیلی، در تهیه روغن بادام و کره بادام زمینی نیز کاربرد دارد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود