حراج‌های پایتخت زیر ذره‌بین سازمان امور مالیاتی

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه معاملات حراج تهران زیر ذره‌بین سازمان امور مالیاتی قرار دارد، گفت: این سازمان بر همه حراج‌ها نظارت دارد.

مهدی موحدی بکنظر، سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور در گفت‌وگویی با اشاره به موضوع برگزاری حراج تهران و عرضه تابلوهای میلیاردی، اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی به انواع و اقسام حراج‌های کشور چه به صورت حضوری یا مجازی،‌ نظارت دارد.

وی در این راستا تصریح کرد: در اکثر حراج های حضوری، نماینده مرکز مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان مالیاتی حضور دارد و با توجه به این موضوع ماموران سازمان امور مالیاتی موظفند، در حراج‌های حضوری و آنلاین حضور داشته باشند و مسئولان برگزاری حراج‌ها از جمله حراج تهران‌، موظفند شناسنامه آثار عرضه شده در حراج و مشخصات خریدار و فروشنده را به سازمان امور مالیاتی اعلام کنند.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی ادامه داد: براین اساس سازمان امور مالیاتی با جمع آوری اطلاعات حراج‌ها و خریداران و فروشندگان آثار حراج را بررسی کنند و اطلاعات را به اداره مربوطه برای رسیدگی ارسال می‌کند.

موحدی بکنظر گفت: حراج پارسال تهران هم مورد بررسی سازمان امور مالیاتی قرار گرفت و در جلسه حراج و چکش خوردن اقلام حراج ،‌ماموران مالیاتی هم حضور دارند و موارد ارسالی با آنچه اتفاق می‌اغتد را تطبیق می‌دهند.

وی ادامه داد: در حراج تهران که قرار است، طی یک دو روز آینده برگزار شود،‌ نماینده سازمان امور مالیاتی هم حضور خواهد داشت.

گفتنی است،‌ برخی بانکها با توجه به قانون مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی، برای فرار از مالیات‌، به انجام اموری همچون باشگاه فوتبال یا حراج آثار هنری به انجام هزینه‌های میلیاردی می‌پردازند،‌ برخی افراد این کارها را راهی برای فرار مالیاتی و بعضا پولشویی می‌دانند و برخی هم آن را در راستای انجام تعهد اجتماعی بانک قلمداد می‌کنند. در حراج آثار هنری تابلوهایی به قیمت پایه 9 تا 10 میلیارد تومان به چشم می‌خورد‌،که در حراج با مزایده و چکش خوردن گاهی نرخ‌ها به دو تا سه برابر هم افزایش پیدا می کند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود