واریز پول فروش اوراق مشارکت؛ شرط تسویه مطالبات گندم‌کاران

سخنگوی هدفمندی یارانه‌ها درباره تسویه مطالبات گندم‌کاران، گفت: تا زمانی که اوراق مشارکت مصوب شده به فروش نرسد و پول آن به سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت نشود امکان پرداخت مطالبات به گندم‌کاران از سوی این سازمان وجود نخواهد داشت.

طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در گفتگویی پیرامون زمان پرداخت باقی مانده مطالبات گندم کاران اظهار کرد: شورای عالی هماهنگی اقتصادی با ریاست رئیس جمهور کشور در تاریخ ۱۸ مهر ماه این موضوع را تصویب کرد که ۵۰ همت اوراق مشارکت منتشر و منابع آن برای پرداخت مطالبات گندم کاران هزینه شود و پس از آن وزارت جهاد کشاورزی و شرکت بازرگانی دولتی ملزم به انجام این مصوبه شدند.

وی تصریح کرد: اوراق مشارکت برای عرضه در هفته گذشته ارائه شد اما تا زمانی که این اوراق به فروش نرسد و پول آن به سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت نشود امکان پرداخت مطالبات به گندم کاران از سوی این سازمان وجود ندارد.

 سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها ادامه داد: سازمان امسال فراتر از سقف بودجه اختصاص داده شده، پرداخت پولی به گندم کاران داشته است.

گفتنی است، تاکنون بخشی از مطالبات گندم کارانی که محصولات خود را به دولت تحویل داده‌اند، باقی مانده است واین عدد بین ۲۰ تا ۲۵ درصد بوده و حدود ۴۴ هزار میلیارد تومان (همت) می‌شود.

 پیش از این نیز سهراب سهرابی، مجری طرح گندم و برنج وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرده بود که نیمی از مطالبات معوق گندم کاران که به مبلغ ۴۳ هزار میلیارد تومان (همت) است در هفته جاری پرداخت خواهد شد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود