آیا افزایش حقوق کارکنان دولت در سال1404 پلکانی است؟

سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: ضریب افزایش حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۴ طبق قانون جوانی جمعیت محاسبه می‌شود.

مژگان خانلو، سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور، با اشاره به موضوع متوسط افزایش نظام‌های پرداخت کارکنان دولت و ابهامات پیرامون آن گفت: متوسط افزایش نظام‌های پرداخت در کارکنان براساس اعتبارات پیش‌بینی شده در لایحه بودجه ۱۴۰۴، معادل ۲۸ درصد است.

وی با بیان اینکه براین اساس ضریب افزایش حقوق کارکنان ۲۰ درصد است، تصریح کرد: اما به سبب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، آنچه در بودجه ۱۴۰۴ لحاظ شده به این شکل است که با توجه به افزایش عائله‌مندی افراد این ضریب روی احکام پرسنلی کارکنان تأثیر می‌گذارد.

خانلو ادامه داد: طبق اصل طبقه بندی کارکنان دولت، هر اندازه که تعداد فرزندان فرد بیشتر باشد و بعد خانوار گسترده‌تر باشد، ضریب افزایش حقوق بالاتر محاسبه می‌شود.

وی با بیان اینکه این میزان از ۲۰ درصد برای فرد مجرد بدون حق عائله‌مندی شروع می‌شود و تا حداکثر ۴۵ درصد افزایش پیدا می کند، اظهار کرد: برخلاف برداشت عموم، این نحوه افزایش، به معنای افزایش حقوق پلکانی در کارکنان دولت نیست.

 

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود