دانستنی‌های ساختمانی!

یک ساختمان تجاری باید در کجا بنا شود؟

 در میان انواع و اقسام ساختمان و بناهایی که ساخته می شود هر کدام برای ماندگاری باید اجازه و بنوعی سند و کاربری دریافت کنند و هدفی داشته باشند که در این برخی ساختمان ها عنوان ساختمان های تجاری را یدک می کشند که بیشتر به این موضوع می پردازیم.

ساختمان تجاری چیست؟

ساختمان تجاری در واقع ساختمان هایی هستند که در آن فعالیت های تجاری صورت می گیرد که شامل ساختمان های اداری، فضای خرده فروشی، انبارها و غیره است.

توجه داشته باشید که این تا حدودی با املاک تجاری متفاوت است، که شامل ساختمان های چند خانواده مانند ساختمان های آپارتمانی نیز می شود و دلیل این امر هم آن است که ساختمان‌های تجاری محلی هستند که تجارت انجام می‌شود، در حالی که املاک تجاری برای صاحبان خود درآمد کسب می‌کنند اما لازم نیست تجارت در آن انجام شود.

در واقع ساختمان های چند منظوره که دارای ترکیبی از فضاها هستند، مانند یک منطقه خرده فروشی و آپارتمان ها، هنوز هم می توانند در شرایط خاص تجاری در نظر گرفته شوند.

 

چرا درک ساختمان های تجاری مهم است؟

 در صورتی که قصد راه‌اندازی کسب‌وکاری را دارید و به یک مکان فیزیکی نیز نیازمندید، باید بدانید که در چه نوع ساختمان‌های تجاری می‌توانید فعالیت کنید و قوانین منطقه‌بندی محلی چگونه بر کسب‌وکار شما تأثیر می‌گذارد و اگر در زمینه املاک و مستغلات کار می کنید، باید تفاوت بین ساختمان های مسکونی و تجاری را بدانید تا بتوانید به طور موثر به مشتریان خود کمک کنید و حتی اگر توسعه‌دهنده هستید، در ساخت‌وساز کار می‌کنید، ساختمان‌ها را به‌عنوان معمار یا مهندس طراحی می‌کنید یا به هر طریق دیگری با ایجاد ساختمان‌های تجاری مرتبط هستید، می‌خواهید نه تنها بدانید که چه چیزی آنها را تجاری می‌کند، بلکه قوانین و کدهایی را نیز بدانید.

با همه این موارد که ذکر شد، بعنوان یک معمار توجه داشته باشید که برای انواع مختلف تسهیلات تجاری اعمال می شود و نیازهای زیرساخت یک ساختمان تجاری می تواند تا حدودی با نیازهای یک ساختمان مسکونی متفاوت باشد.

در واقع آن‌ها در جزئی‌ترین بخش‌ها بیشترین وسواس را به خرج داده‌اند و اگر فضاها و بخش‌های مشترک و عمومی را طوری طراحی کنید که نتوان تشخیص داد آن‌ها برای یک ساختمان اداری معماری شده‌اند یا تجاری، عملا شکست خورده‌اید.

در واقع توجه به نمونه‌های موفق به ما می‌گویند که حتی در معماری بخش سرویس بهداشتی هم باید طوری عمل کنید که وقتی مشتریان وارد آنجا شدند، به راحتی تشخیص دهند که آنجا سرویس بهداشتی یک ساختمان تجاری است.

البته که کار شما فراتر از طراحی یک سرویس بهداشتی یا راه‌پله است!

موارد مهم برای معماری و ساخت یک ساختمان تجاری

  •  مکان‌یابی درست و حساب‌شده لوکیشن ساختمان
  • توجه به همجواری با خیابان‌های اصلی و میادین پر رفت ‌و آمد سطح شهر
  • تعبیه کردن المان‌های جذاب مانند: دریاچه مصنوعی، نمایش تصاویر ویدئویی بر روی دیوار یا سقف، طرح‌های تصویری زیبا و خلاقانه در گوشه و کنار ساختمان
  • هدایت دقیق مشتریان با استفاده از کف‌سازی و دیوارنویسی
  • تعبیه کردن پنجره‌ها و چشم‌اندازهای مناسب به سمت نقاط زیبای خارج از ساختمان
  • درگیر کردن فضاهای پذیرایی و تفریحاتی با بخش‌های تجاری به شیوه خلاقانه
  • ارائه راهکارهایی برای بزرگ‌تر نشان دادن فضای داخلی، مثل استفاده از آینه در سقف و دیوارها

بیشتر بخوانید:

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود