معرفی خودرو؛

هاوال H9؛ یک غول چینی که خود را بزرگ می پندارد

شرکت های متعددی در ایران تصمیم گرفتند تا هاوال را وارد کنند اما هر کدام به هر دلیلی در این امر شانس یارشان نبود و در نهایت یکی از این شرکت ها توانست نسخه‌های فیس لیفت این غول چینی را در مدل 2018 به ایران بیاورد.

به نظر می‌رسد بعد از H2، H9 دومین هاوال در بازار ایران است که خود را اصلاً در حد و اندازه‌های بقیه چینی‌ها نمی‌داند و قصد رقابت با کره‌ای‌ها و حتی ژاپنی‌ها را دارد.

هاوال H9 که از طراحی ضعیفی رنج می‌برد، جسته و گریخته از روی مرسدس‌بنز GL و تویوتا پرادو کپی‌کاری‌هایی کرده است؛ اما در عین حال می‌توان این خودرو را با موجی از آپشن‌هایش شناسایی کرد.

درباره فول بودن H9 همین بس که صندلی‌های جلویی آن ماساژور دارند! در بازدهی بالای پیشرانه H9 شکی نیست اما ایراد کار اینجاست که وزن خالصش (بدون احتساب مایعات آن) به بیش از 2.3 تن می‌رسد.

مشخصات فنی هاوال H9

اگر به فهرست مشخصات فنی هاوال H9 نگاهی بیاندازیم، موتور ۲ لیتری توربو به چشممان می‌آید که زیر کاپوت شاسی بلند بزرگ ۲۳۵۷ کیلوگرمی قرار گرفته است. در وهله اول، این موتور برای خودرویی با این اندازه، کوچک به نظر می‌رسد، اما این موتور ۲۴۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن.متر گشتاور دارد و می‌تواند نیازهای خریداران را برآورده کند. هر چند بین قدرت موتور و وزن هاوال H9 تناسب کافی برقرار نیست.

هاوال H9، به عنوان یک خودرو آفرودی از یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته استفاده می‌کند که به سیستم دو دیفرانسیل هوشمند ۴ حالته با قفل الکترونیکی متصل است و همین باعث می‌شود در بیراهه‌نوردی توانایی‌های خود را نشان دهد.

فهرست امکانات رفاهی هاوال H9 خیره‌کننده است، آنقدر که هم صندلی‌های جلو برقی‌اند، هم گرم‌کن و سردکن دارند و هم مجهز به ماساژور هستند. آپشن‌های صندلی‌ها به اینجا ختم نمی‌شود و ردیف سوم هم قابلیت تنظیم برقی دارد. سیستم‌های کمکی راننده همه سیستم‌های لازم برای یک رانندگی ایمن در مسیرهای طبیعی و جاده‌ها و خیابان‌های شهری را دارد که شامل کنترل کشش و پایداری، کنترل سرعت در سربالایی و سرازیری و ضدواژگونی می‌شود.

طراحی ظاهری هاوال H9

هاوال H9 شاسی بلند بزرگ چینی است، اما همچون محصولات چری و دانگ فنگ با خطوط پیچیده و حجم‌پردازی‌های مدرن طراحی نشده است و طراحان با نگاهی به تویوتا پرادو و مرسدس بنز جی ال، ظاهری کلاسیک خلق کرده‌اند.

 در واقع این سبک طراحی را می‌توان در چراغ‌ها، جلوپنجره، سپر و پنجره‌ها مشاهده کرد. حجم‌پردازی‌های روی گلگیرها ظاهری عضلانی به بزرگ‌ترین محصول هاوال داده است.

نمای پشت هاوال H9 طرح خاص و نویی ندارد، اما چراغ‌های عمودی عقبروی ستون C جلب توجه می‌کند.

لاستیک زاپاس هاوال H9 نیز به سبک خودروهای آفرود روی درب صندوق قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود