معرفی خودرو؛

هیوندای i10؛ یک خودرو سوپرمینی، جذاب

هیوندای i10 مونتاژ یک موتور ۱.۲ لیتری ۴ سیلندر زیر کاپوت خود دارد. حداکثر قدرت پیشرانه ۸۶ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۱۲۱ نیوتن.متر است. اگرچه این خروجی خیلی بالا نیست، اما با بدنه هاچبک کوچکی که فقط در خیابان‌های شلوغ شهری به کار می‌رود، تناسب دارد.

گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته قدرت موتور را به چرخ‌های جلو می‌فرستد و بدین ترتیب هیوندای i10 مونتاژ در ۱۳.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۱۶۶ کیلومتر بر ساعت است.

یکی از مزایای هیوندای i10 نسل سوم مصرف سوخت اقتصادی آن است. هاچبک سوپرمینی کره‌ای در هر ۱۰۰ کیلومتر ۵.۹ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

فرمان‌پذیری خوب و فنربندی نرم دیگر مزایای i10 است که رانندگی در ترافیک و خیابان‌ها و کوچه‌های تنگ و شلوغ شهرها را به‌راحتی امکان‌پذیر می‌سازد.

طراحی ظاهری هیوندای i10

نمای ظاهری هیوندای i10 به عنوان یک خودرو سوپرمینی، جذاب، مدرن و کمی تهاجمی به نظر می‌رسد.

حالت اخم‌آلود چراغ‌ها سعی در خط و نشان کشیدن برای افرادی دارد که احتمالا با توجه به ابعاد کوچک این خودرو، احترام زیادی برای آن قائل نیستند.

جلوپنجره‌ بخش زیادی از نمای جلو را به خود اختصاص داده است و حضور دو چراغ دایره‌ای‌شکل در گوشه‌های فوقانی آن تا حدودی خاص، متمایز و نمادین دیده می‌شود.

فرم منحصربه‌فرد قاب‌های مشکی‌رنگ در کناره‌های سپر جلو نیز کمک شایانی به مدرن‌تر شدن چهره این خودرو کرده است.

در بخش جانبی شاهد حجم‌پردازی‌های منطقی و نیز ضربه‌گیرهای پهن با فرم هندسی خوشایند هستیم که سعی در کاهش سادگی و افزایش جذابیت بصری هیوندای آی ۱۰ داشته‌اند.

خط شانه‌ای هم که از انتهای چراغ عقب تا بخش جلو خودرو امتداد پیدا کرده، تاثیر مثبتی در خوش‌فرم‌تر جلوه دادن بدنه خودرو داشته است، البته حالت لوزی شکل فریم پنجره‌ها و ستون C بسیار شبیه به نسل اول مرسدس بنز کلاس A به نظر می‌رسد.

در کل نمی‌توان انتقاد خاصی را به طراحی بیرونی هیوندای i10 وارد دانست؛ طراحی جوان‌پسند و اسپرت خودرو به گونه‌ای است که به چشم مشتریان بازار کم‌تنوع ایران قابل قبول است.

بیشتر بخوانید:

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود