معرفی خودرو؛

زوتی DL5؛ یک خودروی کاملا چینی

زوتی DL5 از جمله محصولات شاخص این شرکت چینی محسوب می شود که در سال 2016 میلادی معرفی شد.

این خودرو دارای طراحی مربوط به همان دوره است و با توجه به این موضوع با خودرویی به روز از نظر طراحی مواجه نیستیم.

زوتی T300 به عنوان یک کراس‌اوور کوچک، همواره نقش پررنگی در سبد محصولات زوتی ایفا کرده است، تا حدی که این شرکت پس از نجات تصمیم گرفت تا فعالیت خود را با زوتی T300 آغاز کند.

 طراحی زوتی DL5

طراحی خارجی زوتی T300 به معنای کامل یک خودرو چینی را نمایان می‌کند، چرا که ظاهر این کراس‌اوور شباهت بی حد و حصری به دیگر محصولات چینی مشابه همچون لیفان X60 دارد.

چراغ‌های تیز، جلوپنجره شش ضلعی و چراغ‌های مه شکن بزرگ از جمله مشخصه‌های بارز طراحی زوتی T300 در نمای جلو هستند  و در نمای جانبی ظاهری مشابه کراس‌اوورهای کوچک همچون نیسان جوک را می‌بینیم.

در واقع طراحان در این بخش با اضافه کردن ضربه گیرهای پلاستیکی و نوار کرومی، سعی کرده‌اند تا از سادگی افراطی جلوگیری به عمل آورند. رینگ‌های 16 اینچی نیز طراحی جالبی دارند اما مطابق رویه سنتی چینی‌ها، کمی کوچکتر از ابعاد اصلی خودرو هستند.

در نمای عقب نیز بار دیگر شاهد استانداردهایی از طراحی خودروهای چینی هستیم. چراغ‌های منتظم و درب پنجم یک تکه ظاهری همانند فیدلیتی را به نمایش می‌گذارند. خوشبختانه برخلاف بسیاری دیگر از خودروهای چینی، خروجی‌های اگزوز تقلبی در این قسمت مشاهده نمی‌شود.

 مشخصات فنی زوتی DL5

زوتی DL5 با دو مدل مشخصات فنی متفاوت در بازارهای چین، روسیه و حاشیه خلیج فارس به فروش می‌رسد.

یک مدل زوتی T300 دارای پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۱۲ اسب بخار و گشتاور ۱۴۳ نیوتن.متر است و مدل دیگر از موتور ۱.۵ لیتری توربو استفاده می‌کند و ۱۴۴ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن.متر گشتاور دارد که از سوی شرکت ایرانی برای مشتریان نسخه توربوشارژ ۱۴۴ اسب بخاری را در نظر گرفته تا بتواند حداقل از نظر فنی با رقبایی مثل چانگان CS35 پلاس رقابت کند.

شتاب زوتی DL5 توربو ۱۰.۵ ثانیه است و حداکثر سرعتش هم به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این کراس اوور جمع و جور چینی در هر صد کیلومتر ۷.۲ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

این خودرو برای انتقال قدرت موتور به چرخ‌های جلو مثل ماشین‌های چینی هم‌رده از گیربکس CVT (ضریب متغیر) استفاده می‌کند

 رقیبان زوتی T300 در ایران

زوتی T300، در رده کراس‌اورهای کوچک و ارزان‌قیمت است و با توجه به این موضوع اولین رقیبش، چانگان CS35 پلاس خواهد بود.

 ام‌وی‌ام X55 PRO نیز می‌تواند رقیب دیگری برای زوتی T300 باشد ولی از آنجایی که این محصول چری، هم آپشن‌های بیشتری دارد و هم قیمت بالاتری، بهتر است از آن صرف‌نظر کنیم و به سراغ تانای ایرانی برویم که همان X55 است ولی با لباسی جدید.   

ام‌وی‌ام X22 PRO نیز می‌تواند رقیب بسیار خوبی برای این زوتی باشد.

 کراس‌اورهای ارزان‌قیمت دیگری مانند X3 PRO ، چانگان CX20 ، آریا اتومات CVT ، ری‌را، از جمله مدل‌های جایگزین برای زوتی T300 خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود