صدور بیش از ۱۲۰۰۰ پروانه ساختمانی در تهران

صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از صدور بیش از دوازده هزار پروانه ساختمانی در پایتخت از ابتدای امسال تا به امروز خبر داد.

حمیدرضا صارمی امروز یکشنبه در حاشیه دویست و شانزدهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: در سال ۱۴۰۱، صدهزار و هشتاد پرونده ساختمانی و از ابتدای ۱۴۰۲ تا امروز (۲۹ بهمن) ۱۲۸۰۰ پروانه ساختمانی برای پایتخت صادر شده است.

معاون زاکانی همچنین درباره مشارکت چینی‌ها در ساخت مسکن درتهران گفت: در سفر اخیر شهردار پایتخت به چین، مذاکراتی در ارتباط با مسکن صورت گرفت و حضور چینی‌ها در بحث مسکن فقط در بعد سرمایه‌گذاری خواهد بود.
صارمی با با بیان اینکه ما مهندسان باتجربه و متبحری داریم، افزود: در بخش مسکن چنانچه به نتیجه‌ای برسیم چینی‌ها فقط در بخش سرمایه‌گذاری مشارکت خواهند داشت.

وی ادامه داد: با توجه به عید چینی‌ها، ادامه مذاکرات در بحث احداث مسکن توسط آنها به بعد از عید چینی‌ها موکول شده و همانطور که گفته شد در بخش مسکن چینی‌ها حوزه سرمایه‌گذاری بویژه در بحث بافت فرسوده انجام خواهند داد.

صارمی درباره عوارض ساختمانی سال ۱۴۰۳ هم گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران نرخ عوارض ساختمانی برای سال آینده ۱۹ درصد نسبت به امسال افزایش خواهد داشت.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: از محور جنوب خیابان انقلاب به پایین بنا به پیشنهاد شورای شهر تهران عوارضی دریافت نخواهد شد و صددرصد رایگان خواهد بود و برای محور شمال انقلاب به بالا عوارض ۵۰ درصد در نظر گرفته شده است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود