ساخت و سازها به بهانه مهاجرت معکوس در شهرهای شمالی افزایش یافته است

همزمان با افزایش تسهیلات برای مهاجرت معکوس از شهر به روستاها میزان تقاضا برای خریدو فروش زمین در مناطق شمالی کشور بیشتر شده است.

بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که بازار خرید و فروش زمین در شهرهای شمالی زیاد شده است. همزمان با آغاز نوروز و تعطیلات چند روزه  و افزایش سفر به شهرهای شمالی میزان خرید و فروش مسکن و اراضی در این مناطق افزایش یافته است. با توجه به آنکه میزان خشکسالی در چند سال گذشته در مناطق مختلف کشور به ویژه استان‌های از جمله اصفهان،   شیراز و یزد تشدید شده است. آمارها حاکی از میزان افزایش مهاجرت مردمان این شهرها به شهرهای شمالی از جمله گیلان و مازندران هستیم.

مجید جودی معاون بازسازی بنیاد مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار روزمرگی اقتصاد گفت: دولت در تلاش است که اراضی موجود در روستاها را به متقاضیانی که از شهرها به روستا مهاجرت می‌کنند اختصاص دهند.

وی افزود: تا امروز ۵۰۰ هزار قطعه اراضی به متقاضیان اختصاص یافته است و تا پایان سال هم ۵۰۰ هزار قطعه دیگر اختصاص خواهد یافت.

معاون بازسازی بنیاد مسکن اظهار کرد: متقاضیانی که این اراضی را دریافت کرده‌اند می‌توانند تسهیلات ۳۵۰ یا ۵۵۰ میلیون تومانی دریافت کنند و از تمامی مزایای نهضت ملی مسکن بهره مند شوند.

او توضیح داد: طراحی واحدهای مسکونی، نظارت و صدور پروانه‌های ساختمانی رایگان از جمله مزایایی این طرح‌ها است.

جودی اظهار کرد: در صورتی که این واحدها به صورت ویلایی ساخته شود هم قیمت تمام شده ساخت ارزان‌تر شده و هم مدت زمان آنها کوتاه‌تر خواهد شد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود