متقاضیان بازار مسکن نگران از آینده

همزمان با افزایش قیمت ارز و نوسانات بازار سکه ، بازار مسکن تاثیر گرفته و در آینده شاهد افزایش قیمت مسکن خواهیم بود.

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که میانگین قیمت مسکن در هر متر مربع به ۸۱ میلیون می‌رسد.

در حال حاضر بازار مسکن با کاهش چشم گیر معاملات مسکن روبرو شده و همین موضوع باعث شده بازار اجاره هم تحت تاثیر قرار گیرد و نرخ‌های اجاره با شوک قیمتی روبرو شود.

کیانوش گودرزی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفت وگو با خبرنگار روزمرگی اقتصاد با بیان اینکه بازار مسکن متاثر از بازارهای دیگر است و به طور قطع از تمامی بازارهای موازی از جمله ارز و سکه تاثیر می‌گیرد گفت: همزمان با افزایش قیمت‌های ارز و طلا و رسیدن آن به ۴میلیون تومان در هرگرم طلا  قطعا در بازار مسکن اثر پذیر خواهد بود و در فروردین ماه آمار مرکز آمار و یا بانک مرکزی منتشر شود مشخص خواهد شد که این بازار چه واکنشی نشان خواهد داد.

وی افزود: من نگران بازار اجاره در اردیبهشت و خرداد هستم چراکه با این روند رشد قیمتی مستأجران با مشکلات زیادی روبرو خواهند شد. از سوی دیگر عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به ویژه ودیعه مسکن مشکلات آنها را دوبرابر می‌کند.

گودرزی با اشاره به اینکه ما مشاوران املاک در کف بازار هستیم و از روند قیمتی بیشتر از آمارها مطلع هستیم گفت: معتقدیم که همزمان با افزایش قیمت زمین به طور قطع قیمت مسکن هم اثر می‌گیرد و زمینه ساز افزایش آن می‌شود.

وی افزود: دولت باید برنامه ریزی لازم را برای تقویت قدرت خریداران بازار مسکن انجام دهد تا این بازار آرام و متقاضیان بتوانند حداقل با نگرانی کمتر وارد این بازار شوند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود