حاشیه نشینی‌هایی که به امید خانه دار شدن، بیغوله نشین شدند

بسیاری از حاشیه نشین‌ها با بیغوله نشینی اقدام به خانه دار شدن کردند.

دولت همواره سعی بر کاهش حاشیه نشینی در شهرها  دارد. بسیاری از افراد در سال‌های گذشته به امید خانه دار شدن وارد کلان شهرها شده و در حاشیه این شهرها اقدام به سکونت کردند.

آنها امید داشتند با همین بیغوله و خرابه نشینی زمانی خانه دار شوند که همین انتظار آنها جواب داد و در حال حاضر دولت تصمیم گرفته است که برای خانه‌های این افراد سند صادر کند.

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در گفت وگو با خبرنگار  روزمرگی اقتصاد با بیان اینکه هدف گذاری اصلی مسئولان در شرکت عمران بازآفرینی شهری  نوسازی بافت‌های فرسوده است گفت: ارائه سند به سکونتگاه‌های غیر رسمی یکی از اولویت‌های ما است تا از طریق بتوانیم نوسازی را در حاشیه شهرها افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه  حدود ۶۰ درصد از مالکان سکونتگاه‌های غیر رسمی اسناد عادی دارند گفت: حدود  ۳۰ درصد از املاک حاشیه نشین‌ها بدون سند است که در یک اقدام  خاص مالکان این واحدها هم می‌توانند با مراجعه به سامانه ارائه تسهیلات بافت فرسوده شهری شرکت بازآفرینی شهری ایران به نشانی facility. udrc.ir نسبت به ثبت تقاضا برای دریافت سند مالکیت ملک اقدام کنند.

وی افزود: متقاضیان با ورود به این سامانه، ثبت درخواست، دریافت سند ملک را انتخاب و سپس با تکمیل اطلاعات فردی و مشخصات ملک اقدام کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره اینکه صدور سند برای زمین‌هایی است که تا قبل از تاریخ اول فروردین ۱۳۹۴ ساخت و ساز در آن‌ها انجام شده است، گفت: توجه به نوسازی بافت‌های فرسوده و ترغیب و تشویق مردم، سازندگان و پیمانکاران به اهمیت نوسازی این بافت‌ها و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی مورد تاکید دولت سیزدهم است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود