۲۲ هزار میلیارد تومان به حساب تولیدکنندگان برق پرداخت شد

مدیرعامل شرکت توانیر از پرداخت ۲۲هزار میلیارد تومان اسناد خزانه به حساب تولیدکنندگان برق خبر داد.

مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) با بیان اینکه هدف اصلی از اصلاح روابط مالی صنعت برق توقف تولید بدهی نیروگاه ها است، تاکید کرد: شرکت توانیر همه توان خود را برای تحقق این هدف به کار خواهد بست.

وی در ادامه تصریح کرد: بر همین اساس در ۲ سال اخیر در ۲ نوبت یک‌بار ۲۰ همت و یک نوبت هم ۳۰ همت از مطالبات بخش تولید از طریق اسناد خزانه تسویه شده و به‌تازگی هم ۲۱ هزار میلیارد تومان دیگر به حساب تولیدکنندگان برق حرارتی و مقیاس کوچک واریز شد که سهم عمده آن متعلق به نیروگاه های خصوصی بود که در شرکت مدیریت شبکه برق ایران تسویه شد.

مدیرعامل توانیر در ادامه به ابلاغیه وزیر نیرو که باید ۱۰۰ درصد معاملات برق به صورت رقابتی در بورس انجام شود، اشاره کرد و گفت: تا پیش از این مدیریت منابع وابسته به حساب متمرکزی در توانیر بود که با توجه به اولویت ها به تولیدکنندگان برق و بخش های انتقال و توزیع تخصیص می یافت.

رجبی مشهدی اظهار کرد: با اصلاح روابط مالی صنعت برق در صدد کوچکتر کردن حساب مدیریت منابع و در ادامه آن استقرار نظام حکمرانی شرکت های توزیع هستیم تا خود شرکت ها در قبال وصول مطالبات خود مسوولیت داشته و متناسب با آن هزینه کنند که تحقق این امر، موجب بهبود کارایی شرکت ها، رونق گرفتن بورس و افزایش رقابت و شفافیت میان بازیگران بورس انرژی می شود.

 وی در ادامه  به صفر رساندن مطالبات نیروگاه هادر یک بازه زمانی سه ساله که در قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق هم تصریح شده را هدف وزارت نیرو دانست که شرکت توانیر با همه قوا آن را دنبال می کند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود