معرفی خودرو؛

فونیکس اومودا 5 ؛ یک کراس‌اوور کوچک

همانطور که می دانید، چری بزرگترین صادرکننده خودرو چینی محسوب می شود و در حال حاضر با توسعه زیربرندهایی همانند اومودا، جتور و اکسید به دنبال توسعه بازار خود است.

اومودا نیز جدیدترین محصول از زیربرند تازه تاسیس چری است که در حال حاضر با نام فونیکس اومودا 5 در حال ورود به بازار ایران است.

در واقع فونیکس اومودا 5 یک کراس‌اوور کوچک است که در بخش جذاب و پرتلاطم بازار جهانی به رقابت می پردازد و چری برای طراحی این خودروی خود از نظرات مشتریان در کشورهای مختلف بهره برده است تا محصولی با استانداردهای جهانی معرفی کند.

بررسی فونیکس FX

شرکت چری در جریان نمایشگاه خودرو گوانگژو 2021، از محصول جدیدی رونمایی کرد که امروزه آن را با نام چری اومودا 5 می‌شناسیم.

این خودرو از الگوی طراحی متفاوتی نسبت به سایر محصولات چری بهره برده است  و مشخص بود که این شرکت چینی برنامه‌های متفاوتی را برای توسعه کسب و کار خود در پیش گرفته است.

در واقع تولید و عرضه چری اومودا 5 از اوایل سال 2022 در چین آغاز شد و پس از آن خودرو به بازارهای صادراتی همچون روسیه،‌ ایران و اندونزی راه یافت.

روند عرضه این خودرو در چین و بازارهای صادراتی متفاوت بود.

این خودرو در ایران نام و نشان جدیدی پیدا کرد و مطابق رویه جدید نام‌گذاری شرکت وارد کننده، به یکی از محصولات فونیکس تبدیل شده است و مشتریان ایرانی اکنون این خودرو را با نام فونیکس FX می‌شناسند که در کنار تیگو 7 پرو، تیگو 8 پرو و آریزو 6 پرو اعضای خانواده لوکس مدیران خودرو را تشکیل می‌دهند.

فونیکس FX در دو تیپ وارد بازار ایران شده است که از نظر قوای فنی با تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو مشترک هستند. چری نسخه‌ای از اومودا 5 را با سیستم تمام چرخ محرک نیز به بازار چین عرضه کرده است که انتظار می‌رود پس از مدتی به بازار ایران نیز برسد. بنابراین می‌توان گفت که فونیکس FX تا مدت‌ها به عنوان یکی از محصولات شناخته شده مدیران خودرو در بازار ایران محسوب خواهد شد.

 طراحی فونیکس FX

نتیجه کار طراحان چری و خلق اومودا 5 براساس این نظرات مشتریان این شرکت بوده است و از این رو سبب خلق یک کراس‌اوور کامپکت جالب و ترکیبی شده است.

در ظاهر خارجی فونیکس FX می‌توان ترکیبی از طراحی شرقی و غربی را به وضوح مشاهده کرد و جلوپنجره خودرو نیز همانند اتومبیل‌های اسپرت آمریکایی با فرم عریض طراحی شده است.

 اگر به چری اومودا 5 نگاه کنید، ترکیبی از زبان طراحی خودروهای مختلف را در آن خواهید دید.

به طور مثال فرم کلی بدنه به کراس‌اوورهای اسپرت کره‌ای و ژاپنی شباهت دارد. تریم دو رنگ آن شما را به یاد کراس‌اوورهای اروپایی همچون محصولات سیتروئن می‌اندازد. فرم طراحی قسمت عقب بی شباهت به کراس‌اوورهای اسپرت آلمانی نیست.

در نهایت قسمت جلو چری اومودا 5 نیز شبیه به محصولات جدید جنرال موتورز طراحی شده است که می‌توان گفت که طراحی خارجی فونیکس FX، یک طراحی بین المللی است. چری اومودا 5 از نظر ابعاد و اندازه به کراس‌اوور خانوادگی چری یعنی تیگو 5 شباهت دارد.

 

بیشتر بخوانید:

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود