معرفی خودرو؛

هیوندای آزرا گرنجور؛ خودرویی که پستی و بلندی‌های مسیر را به خوبی جذب می‌کند

خودروهایی همچون تویوتا آوالون و نیسان ماکسیما از جمله رقبای اصلی هیوندای آزرا در بازار جهانی، هستند که نمونه های جدید و به روز آن ها در بازار ایران حضور ندارد و از این نظر می توان گفت هیوندای آزرا در بازه قیمتی خود بی‌رقیب است.

در واقع نسل ششم هیوندای آزرا 2018 با سبکی کاملا متفاوت از آن چه تا کنون بوده، توسعه داده شده است و از 2007 به این‌سو تبدیل شد.

نسل ششم آزرا (اتاق IG) پلتفرم مشترکی با سوناتا LF و اپتیما JF دارد و به همین دلیل نیز فاصله محوری آزرا اختلاف ناچیزی در مقایسه با برادران کوچکترش دارد.

این سدان لوکس، از نظر آپشن و امکانات، یک پله پایین‌تر از رقبای اروپایی‌اش است ، ضمن اینکه به دلیل عرضه محدود در بازار کشورمان، هنوز فرصتی برای عرض‌اندامش در ایران فراهم نشده است.

مشخصات فنی هیوندای آزرا گرنجور

هیوندای آزرا گرنجور ۲۰۱۵ و همچنین مدل‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ وارداتی به یک موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر تنفس طبیعی به قدرت ۲۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۸۲ نیوتن.متر مجهز هستند.

قدرت پیشرانه از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتومات به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و هیوندای آزرا گرنجور مدل دو دیفرانسیل ندارد.

تنظیم دریچه گاز کمی نامتعارف است و طوری است که وقتی در ترافیک سنگین گاز می‌دهید، انگار که خودرو می‌خواهد بپرد. با این حال موتور هیوندای آزرا گرنجور ۲۰۱۵ عملکرد نرم و روانی دارد و بر اساس نتایج تست‌های مستقل، شتاب صفر تا ۱۰۰ هیوندای آزرا گرنجور ۸ ثانیه است.

مصرف کم بنزین هیچ وقت اولویت اول خریداران سدان‌های بزرگ نیست و مصرف سوخت هیوندای آزرا گرنجور ۲۰۱۵ نیز از این قاعده پیروی می‌کند.

در واقع این سدان بزرگ کره‌ای در هر ۱۰۰ کیلومتر به طور ترکیبی ۹.۲ لیتر بنزین می‌سوزاند و اگر این میزان مصرف بنزین به نظرتان زیاد است، می‌توانید هیوندای سوناتا هیبرید را بخرید.

اگر دنبال یک سدان فول سایز با رانندگی جذاب و سرگرم‌کننده هستید، دور هیوندای آزرا گرنجور ۲۰۱۵ را خط بکشید. این خودرو فاصله محوری زیاد و ابعاد بزرگی دارد و هنگام رانندگی اسپرت، دچار کم‌فرمانی می‌شود. حسی که از فرمان هیوندای آزرا گرنجور می‌گیرد، سنگین و مکانیکی است و با وجود سیستم فرمان برقی، بی حس و حال به نظر می‌رسد.

هیوندای آزرا پستی و بلندی‌های مسیر را به خوبی جذب می‌کند و سیستم تعلیق نرم آن در سفرهای طولانی‌مدت ارزش خودش را نشان می‌دهد.

عایق صوتی جلوی ورود صدا از بیرون خودرو را می‌گیرد و در ترکیب با سیستم تعلیق نرم هیوندای گرنجور، محیطی آرام و راحت را، به‌خصوص در سفرهای طول و دراز جاده‌ای فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید:


نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود