معرفی خودرو؛

بررسی هیوندای سوناتا هیبریدی

فیس لیفت نسل هفتم هیوندای سوناتا هیبریدی تفاوت‌های زیادی با مدل قبلی پیدا کرده است و در واقع می توان گفت هیوندای سوناتا هیبرید مدل ۲۰۱۸ نسب به مدل ۲۰۱۷ دچار تغییرات و تحولاتی شده است.

فیس لیفت نسل هفتم که شامل طراحی جلو و عقب و چراغ‌ها می‌شود، جلوی خودرو از نو طراحی شده و جلوپنجره جدید با نوارهای افقی کرومی، چراغ‌های LED جدید، چراغ‌های روز عمودی و طراحی جدید کاپوت از به‌روزرسانی‌هایی است که دیده می‌شود.

طراحی جدید روی درها و همین طور عقب هیوندای سوناتا هیبرید تیپ ۲ مدل ۲۰۱۸ نیز ادامه پیدا کرده است.

 در بخش عقب خودرو و پایین سپر هیچ اگزوزی دیده نمی‌شود اما تیپ ۲ GLS دارای رینگ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچی است.

 لوگو و نشان‌های جدید، چراغ‌های شفاف عقب و گرافیک آبی چراغ‌های جلو، فقط در مدل‌های هیبریدی سوناتا ۲۰۱۸ وجود دارد و این تغییرات در نسخه‌های بنزینی دیده نمی‌شود.

هیوندای سوناتا هیبریدی مدل ۲۰۱۸ به دلیل استفاده از باتری و موتور برقی، وزن بیشتری از مدل‌های معمولی دارد.

مشخصات فنی سوناتا هیبرید تیپ ۲

پیشرانه هیوندای سوناتا هیبرید ترکیبی از یک موتور بنزینی چهار سیلندر با حجم ۲ لیتر، قدرت ۱۵۴ اسب بخار و گشتاور ۱۸۹ نیوتن متر و یک موتور برقی با قدرت ۵۱ اسب بخار و گشتاور ۲۰۵ نیوتن متر است که در مجموع ۲۰۲ اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

موتور برقی بین موتور بنزینی و جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتی قرار دارد که قدرت پیشرانه را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. انرژی موتور برقی توسط یک باتری ۱.۶۷ kWh لیتیوم پلیمری که در صندوق عقب خودرو قرار گرفته، تامین شده و از طریق بازیابی انرژی ترمزها شارژ می‌شود.

آپشن‌های سوناتا هیبرید تیپ ۲

تیپ ۱ (GL)، تیپ ۲ (GLS) و تیپ ۳ (GLS پلاس) هیوندای سوناتا هیبرید ۲۰۱۸ در بازار ایران موجود است که از نظر آپشن تفاوت‌هایی با هم دارند. تیپ ۲ (GLS) نمایشگر لمسی ۸ اینچی دارد و به اندروید اتو، اپل کارپلی، دوربین عقب، AUX، سیستم صوتی اینفینیتی و نویگیشن مجهز است.

هیوندای سوناتا هیبرید تیپ ۲ مدل ۲۰۱۸ در تست ایمنی NHTSA پنج ستاره را دریافت کرد و همچنین IIHS نیز این سدان کم‌مصرف را در فهرست ایمن‌ترین خودروهای جهان قرار دارد.

تیپ ۲ سوناتا هیبرید دارای ۶ ایربگ راننده، سرنشین جلو، پرده‌ای و جانبی جلو است. از دیگر تجهیزات ایمنی این خودرو می‌توان به سنسور جلو و عقب، رادار نقطه کور، ترمز کمکی و اتوهلد اشاره کرد.

آپشن‌های سوناتا هیبرید تیپ ۲

 کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، ۳ حالت رانندگی (نرمال، اکو، اسپرت)، مدیریت پایداری خودرو، سنسور باران، سنسور فشار باد تایر، ترمز پارک برقی، اتولایت، چراغ چرخشی، چراغ خوش‌آمدگویی، چراغ بدرقه، نورپردازی داخلی، گرمکن فرمان، ورود و استارت بدون کلید، تهویه اتومات دوگانه، خروجی ۱۲ ولت، آینه بغل برقی دارای گرمکن، شیشه دودی عقب، سانروف و سقف پانوراما.


بیشتر بخوانید:

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود