در سال 1403 چند شهرک ساخته شده است؟

معاون وزیر راه و شهرسازی از رفع تعرض ۲ هزار هکتار اراضی دولتی خبر داد و گفت: طی سال 1403 تعداد شهرک ها به ۶۰ شهرک رسیده است.

ارسلان مالکی، معاون وزیر راه و شهرسازی از رفع تعرض ۲ هزار هکتار اراضی دولتی خبر داد و اظهار کرد: در بحث حفاظت از اراضی دولتی بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی دولتی توسط نیروهای یگان حفاظت سازمان در اداره‌های کل راه و شهرسازی به صورت فوری رفع تعرض شده است که این رقم ۹۹ درصد کل تعرضاتی محسوب می شود که به اراضی دولتی شده است.

وی در این راستا تصریح کرد: اخذ نزدیک به ۸۰ هزار برگ سند تک برگ، اسکن و آرشیو الکترونیکی بیش از ۳۰۰ هزار سند بایگانی شده، بازشماری و ممیزی بیش از ۱۴۵ هزار قطعه زمین متعلق به سازمان، اخذ بیش از ۲۳ هزار صورت مجلس تفکیکی در سطح و بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ صورت مجلس تفکیکی در طبقات از دیگر مواردی بود که مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در گزارش خود به مجمع عمومی این سازمان در بخش مدیریت زمین به آنها اشاره کرد.

مالکی با اشاره به مکان‌یابی ۲۳ شهرک مسکونی دولتی در سال ۱۴۰۲ که توسط سازمان ملی زمین و مسکن آغاز شده است، اظهار کرد: این امر تکلیفی بود که براساس قانون جهش تولید مسکن بر عهده ما قرار داده شد تا بتوانیم در شهرهایی که کمبود زمین داریم از طریق اراضی موجود در حریم و در قالب ساخت شهرک‌های اقماری پاسخ نیاز متقاضیان مسکن را برآورده کنیم.

وی در این راستا افزود: طی سال 1403 تعداد شهرک ها به ۶۰ شهرک رسیده است که این کار بسیار بزرگی بود و امیدواریم با این سیاست بتوانیم مشکل مسکن را در کلانشهرها برطرف کنیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه مدیریت ساخت از دیگر اولویت‌های سازمان ملی زمین و مسکن در برنامه‌های سالیانه این سازمان است، گفت: آماده سازی حدود ۳۰ هزار هکتار زمین با قابلیت واحدپذیری یک میلیون و ۲۵۹ هزار واحد مسکونی در سال ۱۴۰۲ در دستور کار سازمان قرار داشت که این بیشترین حجم پروژه‌ای بود که در سازمان ملی زمین و مسکن اجرا شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۴۸۱ هکتار زمین مربوط به پروژه‌های سنواتی آماده‌سازی مشارکتی تعیین تکلیف شده است گفت: ۳۲۸ واحد پروژه‌های سنواتی مشارکتی ساخته شده است که از سال‌های گذشته به صورت ناتمام باقی مانده بود.

مالکی همچنین از تایید یک‌هزار و ۷۷۹ واحد پروژه در کارگروه سرمایه‌گذاری و مشارکت به مساحت بیش از ۶۴ هزار متر مربع عرصه و ۳۰۰ هزار متر مربع زیر بنا در راستای مولدسازی در سال ۱۴۰۲خبرداد و ادامه داد: ۳۱ تفاهمنامه ساخت مسکن با ظرفیت ۱۴۵ هزار و ۳۸۴ واحد مسکونی در قالب طرح همیار صنعت از سوی سازمان ملی زمین و مسکن با شرکت‌های پیشرو صنعتی و معدنی منعقد شد.

وی با بیان اینکه اتمام طرح مسکن مهر یکی دیگر از وظایف سازمان ملی زمین و مسکن است، افزود: در شهرهای با جمعیت بیش از ۲۵ هزار نفر، حدود ۳۵ هزار واحد نیمه ساخت مسکن مهر با قراردادهای سه جانبه و تعاونی وجود دارد که از این تعداد۱۱ هزار واحد کم عارضه و حدود ۲۴ هزار واحد دارای عارضه‌اند و ما خود را مکلف به تحویل همه این واحدها به متقاضیان می‌دانیم.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود