واحد پول اندونزی چیست؟

اَندونِزی در مجمع‌الجزایر مالایی بین قاره آسیا و اقیانوسیه قرار گرفته است و در واقع یک کشور مجمع‌الجزایری متشکل از ۱۷٬۵۰۸ جزیره و ۳۸ استان است.

جالب است بدانید که این کشور از سال 1997 دچار مشکلات اقتصادی فراوانی شده است و طی این سال به دلیل بحران هایی که کشورهای شرق آسیا گرفتار آن شدند، پول اندونزی حدود هشتاد درصد افت کرد!

اما از سوی دیگر امروزه تورم بسیار زیادی در اندونزی گریبان مردم را گرفته است بطوری که اندونزی مجبور به حذف شش صفر از پول خود شده است اما هنوز برای از بین بردن اثرات تورمی، اقدامات زیرساختی مناسبی صورت نگرفته است.

باید بدانید که کم بودن ارزش پول ملی اندونزی فرصتی بسیار مناسب برای توریست ها فراهم کرده است.

صنعت گردشگری در اندونزی

همانطور که اشاره شد کشور اندونزی از کشورهای شرق آسیا محسوب می شود و در واقع مجمع الجزایری با بیش از 275 میلیون نفر جمعیت است که این جزایر پراکنده و بزرگ و کوچک، مناظر زیبا و دیدنی را ایجاد کرده است و این امر می تواند به خودی خود به جذب و افزایش صنعت گردشگری و توریست کمک کند و اقتصاد اندونزی را کمی گسترش دهد.

 

واحد پول اندونزی

روپیه اندونزی (Indonesian rupiah) با کد ایزوی IDR، یکای پول رایج در کشور اندونزی است و مسئولیت کنترل این یکای پول برعهدهٔ بانک اندونزی قرار دارد.

اندونزی چهارمین کشور پرجمعیت دنیا محسوب می شود و مردم آن هم مسلمان سنی هستند.

همانطور که می دانید روپیه به عنوان واحد پول کشورهایی با فرهنگ هندو، به معنای مسکوک یعنی سکه ضرب شده است و جمهوری اندونزی که زمانی از مستعمرات هلند بود در قرن 18 مستقل شد. سوکارنو، رئیس جمهور بنیان گذار اندونزی است که عکس او روی روپیه های این کشور قابل مشاهده است و اسکناس های چاپ شده در اندونزی شامل اسکناس های 1000 روپیه ای، 2000، 5000، 10000، 20000، 50000 و 100000 روپیه ای هستند. اسکناس های صد، دویست، پانصد و هزار روپیه ای نیز در اندونزی رایج هستند. سکه پنجاه روپیه ای نیز در اندونزی چاپ شده که کمتر استفاده می شود.

اسکناس 10 هزار روپیه ای اندونزی به رنگ بنفش، 20 هزار روپیه به رنگ سبز، 50 هزار روپیه به رنگ آبی که رایج ترین اسکناس اندونزی است و 100 هزار روپیه اندونزی به رنگ صورتی چاپ شده اند.

توجه داشته باشید که هر روپیه اندونزی به صد سن ( sen) تقسیم می شود که استفاده از آن به صفر رسیده است.

 روپیه اندونزی به شکل rp نمایش داده می شود اما به صورت رسمی و در استاندارد ایزو کد 4217 به شکل IDR نشان داده می شود.

چاپ و کنترل پول روپیه اندونزی به عهده بانک اندونزی است.

همانطور که گفتیم پول اندونزی دچار تورم بسیار زیادی است به طوری که در اردیبهشت 1402، نسبت idr to usd که نسبت روپیه اندونزی را به دلار مشخص می کند ۰٫۰۰۰۰۶۷ دلار امریکا ارزیابی شده بود.

 بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/


نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود