هیوندای i20؛ اسپرت و جوان‌پسند

 i20 مونتاژی برخلاف نسل اولش، در اروپا و زیرنظر استودیوی هیوندای در آلمان طراحی شده است و به همین دلیل دارای ظاهر جذاب‌تری نسبت به گذشته است.

در واقع  i20 مونتاژی همانند i10 مونتاژی، از کمبود برخی آپشن‌ها رنج می‌برد و به همین دلیل نیز از ابتدای سال 97، شرکت ایرانی مربوطه با اضافه‌کردن چندین ویژگی جدید، i20 آپشنال را معرفی کرد و از سوی دیگر استفاده از دستگیره‌های کرومی (به‌جای دستگیره‌ها هم‌رنگ بدنه)، تغییر محل نصب دوربین (انتقال به زیر لوگو هیوندای) و اضافه‌شدن نمایشگر دوربین به آینه وسط، از دیگر تفاوت‌های ظاهری i20 آپشنال با نسخه‌های قبلی این خودروست

طراحی ظاهری هیوندای i20

ظاهر هیوندای آی۲۰ در مقایسه با مدل پیشین جلوه‌های اسپرت و جوان‌پسندتری را به نمایش گذاشته و از خطوط صاف و اشکال هندسی با زوایای شکسته بهره بیشتری می‌برد، تا بدین ترتیب هیجان و خشونت دوچندانی را از لحاظ ظاهری به بینندگان خود انتقال دهد. در نمای روبرو از چراغ‌هایی با طراحی کاملا خشن استفاده شده که توسط یک جلوپنجره باریک افقی از دو گوشه به یکدیگر پیوند خورده‌اند.

یک هواکش بزرگ مشبک نیز به زیبایی در فضای زیرین جلوپنجره جای گرفته تا به همراه دو مه شکن اطراف خود چهره‌ای نسبتا خانوادگی اما در عین حال مهیج‌تر از مدل پیشین را از هیوندای  i20 نسل دوم به نمایش بگذارد.

خطوط برجسته روی درب کاپوت به علاوه یک خط شانه‌ای که دو انتهای چراغ‌های جلو و عقب را به یکدیگر پیوند داده، نمایی نسبتا خوش فرم و تا حدی عضلانی‌تر برای این هاچبک کره‌ای رقم زده است.

استفاده از ضربه‌گیرهای پلاستیکی در پایین درب‌ها نیز به نوبه خود موجب کاهش سادگی نمای جانبی هیوندای I20 شده است.

بارزترین و شاخص‌ترین مشخصه ظاهری هیوندای i۲۰ کرمان موتور در نمای جانبی به ستون c مشکی رنگ این خودرو باز می‌گردد که به صورت جالب توجهی پنجره‌های عقب را به شیشه پشت پیوند داده و نمایی خاص و اسپرت برای این خودرو رقم زده است.

طرح و سایز مناسب رینگ‌های استاندارد این خودرو نیز موجب جوان‌پسندتر جلوه کردن و زیبایی بیشتر آی ۲۰ شده است.

در نمای پشت از چراغ‌هایی با طراحی جذاب و سرشار از زوایای تندوتیز استفاده شده که با حالتی کشیده و دو تکه، دو طرف درب صندوق و بخشی از سطح داخلی آن را به تسخیر خود در آورده و نمایی اسپرت و جذاب به قسمت پشت هیوندای آی ۲۰ افزوده‌اند.

طرح سپر نیز در نوع خود جالب توجه و در عین حال ساده به نظر می‌رسد که وجهه‌ای هماهنگ با سایر المان‌های نمای پشت آی ۲۰ پدید آورده است.

در مجموع باید عنوان داشت که طراحی ظاهری هیوندای i20 جدید در مقایسه با گذشته بسیار مهیج‌تر شده و همین امر سبب گردید تا مشتریان بیشتری به سوی این خودرو هاچبک جلب شوند و تمایل به خرید آن داشته باشند.

آپشن‌ها و امکانات هیوندای i20

هیوندای  i20 مونتاژی از لحاظ تجهیزات رفاهی و ایمنی به موارد زیر مجهز شده است: کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل پایداری، سنسورهای پارک در جلو و عقب، حسگر فشار باد تایر، رادار تغییر لاین، توزیع نیروی ترمز EBD، ترمز ضد قفل ABS، ترمز کمکی، دیلایت، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، فرمان برقی چهار حالته حساس به سرعت با روکش چرمی و دکمه‌های کنترل، سیستم صوتی با شش اسپیکر، هندزفری، نمایشگر هفت اینچی، نویگیشن، دوربین عقب، بلوتوث، درگاهUSB ، نمایشگر آینه وسط، دو عدد کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای در مدل‌های ۹۷، سیستم تهویه اتوماتیک، کول باکس، صندلی راننده و سرنشین جلو با تنظیمات دستی، روکش صندلی پارچه‌ای، خروجی برق ۱۲ ولت، تریم دو رنگ داخلی، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه جانبی با تنظیم برقی و گرمکن.

 

بیشتر بخوانید:

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود