معرفی خودرو؛

رنو کپچر؛ یک هاچ‌بک‌کراس‌ جمع و جور با خصلت‌های اقتصادی

همانطور که می دانید خودروهای کراس‌اور مشتریان و خواهان خاص خود را دارند و با توجه به این موضوع هاچ‌بک ریز نقشی نظیر رنو کلیو نیز توانست با اعمال تغییراتی تبدیل به خودرویی کراس‌اور شود و در سال 2013 با نام کپچر به بازار جهانی راه یابد و مشتریان خود را بشناسد.

سری دوم کپچر در مدل 2017 به ایران آمد که برخلاف مدل 2016 آن، دارای روکش چرمی، گرمکن صندلی‌های جلو، شیشه دودی عقب و کنسول میانی صندلی‌های جلوست.

رنو کپچر یک هاچ‌بک‌کراس‌ جمع و جور با خصلت‌های اقتصادی البته اقتصادی متناسب با معیارهای جهانی محسوب می شود و در نتیجه با مشکلاتی همچون کمبود برخی امکانات جانبی (بخصوص در نسخه‌های 2016) و خشکی متریال داخل اتاق روبرو است، همچنین از نظر توانایی‌های حرکتی هم یارای رقابت با خودروهایی نظیر پژو 2008، سیتروئن C3 و حتی بسیاری از رقبای هم‌قیمت چینی‌ خود را ندارد؛ اما با این وجود به لطف کیفیت فنی مناسب، ارگونومی مطلوب، مصرف سوخت پایین و قابلیت‌های حرکتی کافی، قادر است در قالب یک محصول کارآمد بخصوص در داخل شهر به ایفای نقش بپردازد و برای جوانان و خانم‌ها کارآمد ظاهر شود.

فضای داخل کابین این خودرو هم برای خانواده‌های جوان با فرزندان کوچک کافی به نظر می‌رسد هرچند برای استفاده 4 یا 5 بزرگسال بهتر است که به سراغ خودروهای اندکی بزرگ‌تر بروید.

کپچر به لطف بهره‌مندی از 5 ستاره ایمنی اروپا، از بابت امنیت تا حدود زیادی خیال را آسوده می کند و با فرمان‌پذیری مناسب (نسبت به کلاس بدنه) و قدرت مانور بالا در شهر، حس خوبی از رانندگی به شما ارزانی خواهد داشت.

البته به این نکته توجه داشته باشید که در این بین مشکلاتی همچون، دردسرهای همیشگی نگهداری از پیشرانه‌های توربو و گیربکس‌های دوکلاچه در کنار لگ اولیه توربو و تاخیر گیربکس در آغاز حرکت میتوانند مقداری از این حس خوب را خدشه‌دار کنند، ضمن اینکه کپچر با ترمزهای عقب کاسه‌ای و سقف فلزی (فاقد سانروف) خودرو چندان مجهزی (در قیاس با برخی رقبا) به نظر نمی‌رسد.

طراحی رنو کپچر

درست است که نسل اول کپچر از برخی جهات با زبان طراحی روز رنو فاصله دارد و برخلاف نسل دومش چهره‌ای ساده‌تر را به نمایش گذاشته، اما در برابر خودروهای قدیمی‌تر این کمپانی فرانسوی پیشرفت فوق‌العاده‌ای را تجربه کرده و با ظاهری مدرن و شیک در انظار ظاهر شده است.

چراغهای خشن و سپر اسپرت جلو در تلفیق با رینگ‌های بزرگ آلومینیومی و خطوط مواج و سیال بدنه، حالتی پویا و هیجان‌انگیز به ماشین بخشیده‌اند و استفاده از نوارهای کرومی در قسمت‌های مختلف بدنه اندکی به حال و هوای لاکچری ماشین افزوده‌اند.

در این بین فرم خاص سقف و آینه‌های جانبی در کنار رنگ‌بندی جذاب بدنه از دیگر ویژگی‌های مثبت طراحی کپچر محسوب می شوند.

البته کپچر در رده قیمتی دشواری قرار دارد که در آن رقبای زیباروی بسیاری حضور دارند و به همین دلیل کار فرزند رنو برای جلب توجه مقداری سخت است و از طرفی نیز طراحی نسبتاً ساده قسمت انتهایی (که در نسل دوم اصلاح شده) مقداری از جذابیت‌های ظاهری فرزند رنو را کاهش داده است.

 

بیشتر بخوانید:

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود