قیمت دوج کوین را چه چیزی تعیین می‌کند؟

دوج کوین یکی از رمزارزهایی که در سال ۲۰۲۱ به شدت محبوب شد، رمز ارزی که به واسطه  حمایت های ایلان ماسک گاهی در سربالایی و افزایش قیمت افتاد و گاهی در سراشیبی و نزول قیمت و حال می خواهیم بدانیم که دقیقا چه عواملی بر قیمت این رمز ارز موثر است و اصلا چه  تفاوتی با بیت کوین دارد؟

معرفی دوج کوین

دُوْج‌کوین یا دوژکوین  نوعی ارز دیجیتال محسوب می شود که با نماد Ð و با واحد اختصاری «DOGE»  خود را به علاقمندان به بازار رمز ارزها شناسانده است.

دوج‌کوین رمزارزی همتابه‌همتا است که نخستین‌بار در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و براساس اطلاعات منتشر شده این رمز ارز قصد دارد به عنوان پول مجازی شبکه‌های اجتماعی برای ارسال پاداش و انعام و پرداخت‌های نفربه‌نفر در این فضا استفاده شود.

استخراج و عرضه دوج کوین

دوج کوین نیز همانند بیت کوین، مبتنی بر اثبات کار (استخراج) است، اما با این تفاوت که در نهایت تنها ۲۱ میلیون واحد بیت کوین استخراج می شود، باید بدانید که برای ترویج استفاده از دوج کوین، به‌عنوان روش پرداخت (پول)، محدودیت عرضه وجود ندارد و بنابراین واحدهای آن به‌طور نامحدود استخراج می‌شود که در این راستا بسیاری از منتقدان آن معتقدند نامحدودبودن عرضه، این ارز دیجیتال را به یک ارز تورمی تبدیل کرده است و نباید این نکته را فراموش کرد که تعداد واحدهایی که هر سال استخراج می‌شود محدود است و به این ترتیب این ارز دیجیتال نرخ تورم تقریباً ثابتی در سال دارد.

 

ویژگی‌ها و مزایای دوج کوین

  • عرضه نامحدود: برخلاف بسیاری از رمزارزهای دیگر که تعداد در گردش محدودی دارند، دوج کوین هیچ سقف عرضه‌ای ندارد و با توجه به این موضوع می توان گفت توکن DOGE در برابر تورم مقاوم است و ماینرها نیز انگیزه لازم برای استخراج آن را دارند.
  • سرعت بالای تراکنش‌ها: زمان تایید بلوک‌ها در شبکه دوج کوین برابر با ۱ دقیقه است و تراکنش‌های آن سریع‌تر از بسیاری از رمزارزهای دیگر هستند.
  • کارمزد پایین: هزینه کارمزد تراکنش‌های توکن‌های DOGE بسیار پایین و به طور متوسط حدود ۰٫۰۱ دلار است و با توجه به این موضوع دوج کوین، برای پرداخت‌های مقادیر کم و روزمره، رمزارزی مناسب به شمار می‌رود.
  • جامعه کاربری فعال و متحد: دوج کوین از جامعه کاربری قوی و متحدی برخوردار است که روحیه طنز و خلاقی داشته و از این رمزارز حمایت می‌کنند.  

 عامل تعیین کننده قیمت دوج کوین

می توان گفت با توجه به میم‌کوین بودن دوج کوین، قیمت ارز دیجیتال Dogecoin، تحت‌تاثیر جو، ترند شبکه‌های اجتماعی و شرایط کلی بازار رمزارزها، تعیین می‌شود.

علاوه‌بر‌این، قیمت توکن بیبی‌ دوج، ممکن است بسته به قابلیت استفاده یا کاربرد Dogecoin، افزایش یافته یا کاهش پیدا کند و از سوی دیگر نیز عرضه و تقاضا هم یکی از مسائلی است که تا حدی بر قیمت رمزارز Dogecoin تأثیرگذار خواهد بود.

با توجه به این موضوع قیمت ارز دیجیتال دوج کوین درست مانند سایر رمزارزها دنیای کریپتوکارنسی، نوسان داشته و قیمت توکن DOGE را نهاد، سازمان یا دولتی تعیین نمی‌کند، بلکه عرضه و تقاضای کاربر، تنها معیار تعیین کننده قیمت این ارز دیجیتال بوده و ارزش آن بر اساس تعداد هولدرها و افراد متقاضی خرید Dogecoin تعیین می‌شود.

 

مقایسه بین دوج کوین و بیت کوین

درباره تفاوت های موجود میان دوج کوین و بیت کوین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برای استخراج ‌کنندگان این رمزارز سریع ‌تر و آسان ‌تر است که معادلات ریاضی را تکمیل و تراکنش‌ ها را ثبت کنند، که این موضوع باعث می‌ شود دوج کوین برای پردازش پرداخت ‌ها تا حدودی کارآمدتر شود.

براساس اظهارات گری دی وال، رئیس گروه بازارهای مالی و مقررات کاتن، جایی که فرآیند تصویب بلاک های جدید در بلاک چین بیت کوین 10 دقیقه طول می کشد، در بلاک چین دوج کوین تنها یک دقیقه طول می کشد.

عدم وجود محدودیت مادام العمر در تعداد Dogecoin هایی است که می توان ایجاد کرد از دیگر تفاوت این دو است، برای بیت کوین سقف 21 میلیون بیت کوینی وجود دارد که حداکثر تعداد ممکن سکه هایی را که می توان ایجاد کرد محدود می کند.

این امر به آن معناست که ماینرها مجبور می شوند در طول زمان برای به دست آوردن بیت کوین جدید سخت تر و طولانی تر کار کنند و تا حدی به تضمین توانایی بیت کوین برای نگهداری و رشد ارزش خود در طول زمان کمک می کند.

انتهای پیام/

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود