واحد پول مالزی و تاریخچه آن

مالزی کشوری شرقی محسوب می شود که بسیاری آن را برای مهاجرت انتخاب می کنند. کشوری که توریست های بسیاری را نیز جذب می کند و بنوعی می توان آن را از لحاظ اقتصاد گردشگری دارای جایگاه دانست اما این کشور دارای چه واحد پولی است و چه تاریخچه ای در پشت واحد پولی آن است؟

مالزی و واحد پول آن

مالزی ، کشوری در جنوب شرقی آسیاست که پایتخت آن کوالا لامپور است.

کشور مالزی در دریای چین جنوبی واقع شده ‌است؛ مقصدی با سواحل مرجانی و ماسه‌ای که سیل عظیمی از توریست‌ها را به سمت خود می‌کشاند.

واحد پول مالزی رینگیت است که با نماد اختصاری RM شناخته می‌شود و در واقع هر رینگیت به 100 سن تقسیم می‌شود. در کشور مالزی از نماد RM برای نشان دادن واحد پول و قیمت‌ کالا و خدمات استفاده می‌شود. اگرچه رینگیت مالزی گاهی اوقات در مناطق مرزی با سایر کشورهای آسیایی مانند اندونزی و تایلند قابل استفاده است، اما به طور کلی رینگیت در خارج از خاک مالزی کاربرد چندانی ندارد.  

کلمه رینگیت در زبان مالایی یا همان مالزی اصطلاحی منسوخ شده از “درهم” است که از این کلمه در سال‌های دور برای اشاره به لبه‌های دندانه دار استفاده می‌شده است.

تا قبل از استقلال در تقویم مالزی ۳ ارز رایج در این کشور شامل دلار مالزی، دلار سنگاپور و دلار برونئی بود و به دلیل وجود تفاوت و ایجاد تمایز میان این سه ارز، پول مالزی در زبان مالایی به رینگیت معروف شد.

استفاده از رینگت برای واحد پول مالزی از سال ۱۸۱۲ رواج پیدا کرد. عبارت مالایی رینگیت و سن در ۲۸ اوت ۱۹۷۵ رسماً به عنوان تنها نام‌های رسمی پول رایج مالزی پذیرفته شد.

 

تاریخچه پول مالزی

رینگت واحد پول مالزی که در واقع به نام غیر رسمی دلار این کشور گفته می شود که از سال ۱۹۷۵ به عنوان پول رایج مالزی برگزیده شد. در سال ۱۸۳۷ دولت مالزی دلار نقره ای اسپانیا رو جایگزین روپیه هند کرد که در واقع به وسیله تاجران پرتغالی و اسپانیایی وارد این کشور شد و بعد از ۳۰ سال کشور تصمیم گرفت تا دوباره جایگزینی برای دلار نقره ای اسپانیا معرفی کنه و در سال ۱۹۰۳ ارز خودش رو به دلار رایج در آسیا تغییر داد.

جالبه که بدونید کلمه رینگت یک اصطلاح منسوخ شده مالایی برای کلمه ناهمواره و در اصل اشاره به لبه های دندانه ای سکه های نقره اسپانیایی داره که به عنوان ارز رایج این کشور استفاده میشد.

در مورد اقتصاد مالزی باید به این موضوع توجه داشته باشید که با سرعت زیادی در حال گسترش و صنعتی شدنه و در جنوب شرقی آسیا  بعد از کشورهایی مانند تایلند و اندونزی از بزرگ ترین اقتصادهای منطقه به حساب میاد.

حدود ۳۶ درصد از صنعت این کشور به تولید ناخالص و تقریبا ۵۶ درصد از اقتصاد اون از طریق خدمات تامین می شود. 

 بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود