بیکارترین رشته‌های ایران؛

دانستنی‌هایی درباره رشته تحصیلی علوم رفتاری

رشته تحصیلی علوم رفتاری شامل کلیه رشته‌هایی است که به کاوش در فعالیت و کنشهای میان ارگانیسمهای یک دنیای طبیعی می‌پردازد.

در واقع علوم مربوط به این رشته شامل آنالیزهای سیستمی و بررسی های حیوانات و انسانهای از طریق مشاهدات تجربی طبیعی کنترل شده و فرمول‌بندیهای دقیق است و از جمله نمونه‌هایی از علوم رفتاری می توانیم به روان‌شناسی، علوم شناختی و مردم‌شناسی اشاره کنیم.

در این میان جالب است بدانید که 19 درصد از فارغ التحصیلان رشته علوم رفتاری از جمله بیکاران محسوب می شوند و نمی توانند برای خود شغلی بیابند.

به بیان دیگر علوم رفتاری رویکردی میان‌رشته‌ای است که با دیدگاه روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و انسان‌شناسی به بررسی رفتار فردی و اجتماعی افراد می‌پردازد.

در این میان توجه داشته باشید که برخلاف بسیاری از رشته‎ها که به طور منفرد در پی تحلیل حقایق خاص مربوط به رفتارهای فردی و اجتماعی انسان هستند، علوم رفتاری در تلاش است تا با رویکرد علمی یکپارچه به مطالعه رفتار انسان بپردازد و نظر به ضرورت بررسی همه‌جانبه رفتار انسان، گروه پژوهشی علوم رفتاری فعالیت خود را از سال 1378 آغاز کرده است.

توجه داشته باشید که این گروه به طور مشخص، بر رفتارها و سبک زندگی مرتبط با سلامت تمرکز دارد که از جمله آن رفتار و اقدامات و تمایلات حاکم بر جامعه نوجوانان و جوانان است.

در واقع می توان گفت که انجام پژوهش‌های علمی، انتشار یافته‌های علمی در قالب کتاب و مقاله علمی، تألیف و ترجمه کتاب، مشاوره، داروی و نظارت علمی بر پروژه‌های پژوهشی، برگزاری نشست‌های تخصصی و کنفرانس‌های علمی و برگزاری کارگاه‌های تخصصی از جمله فعالیت های گروه علوم رفتاری است.

 

بیشتر بخوانید:

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود