شبکه سی (SEI) چیست؟

شبکه سی (SEI) در واقع بلاک چین لایه 1 همه‌کاره و متن‌باز (open source) است که به طور خاص برای فعالیت تریدینگ و تسهیل تبادل دارایی‌های دیجیتال طراحی شده است.

این بلاک چین با مکانیزم اجماع نوآورانه و پیشرفت‌های فنی خود به عنوان سریع‌ترین بلاک چین در صنعت محسوب می شود و سرعت و کارایی بی‌نظیری را ارائه می‌دهد.

جالب است بدانید که تصور غلط اما رایجی در رابطه با شبکه سی (SEI) وجود دارد و آن  این است که سی (SEI) زنجیره‌ای متعلق به دیفای (DeFi) است.

با این‌که سی (SEI) در حوزه مالی و مبادله دارایی‌ها متمرکز است، ولی در بخش‌های دیگر مانند بازی، پلتفرم‌های اجتماعی و NFT نیز کاربرد دارد که با توجه به این موضوع نمی‌توان شبکه سی (SEI) را فقط به ارائه خدمات در حوزه امور مالی متمرکز خلاصه کرد.

البته زیرساخت‌های سی (SEI) به طیف وسیعی از کاربردها و صنایع پاسخ می‌دهد و همین موضوع آن را به پلتفرمی همه‌کاره و سازگار تبدیل کرده است.

تیم توسعه‌دهنده سی (SEI) ، هدف دیگری هم برای ایجاد این شبکه شرح داده است.

در واقع آن‌ها بر این باورند که صرافی های غیرمتمرکز (DEX) قابلیت مقیاس‌پذیری با زیر ساخت لایه ۱ موجود را ندارند؛ زیرا فاقد توان عملیاتی بالا برای انجام معاملات با فرکانس و حجم بالا هستند  و صرافی‌ها اغلب با سه چالش تمرکززدایی، مقیاس‌پذیری و بهر‌ه‌وری سرمایه روبرو هستند که دستیابی به هر سه آن‌ها بسیار دشوار است.

توجه داشته باشید که در میان بلاکچین‌های لایه اول سی (SEI) ممکن است یکی از موفق‌ترین‌ها باشد.

اکوسیستم سی (SEI) جای خالی بسیار دارد و با توجه به برنامه‌های این پروژه برای تطبیق‌پذیری با شبکه‌های مبتنی بر EVM، احتمالاً در سال ۲۰۲۴ جامعه پویاتری از سی (SEI) ببینیم.

توکن سی (SEI) چیست و چه کاربرد‌هایی دارد؟

ارز دیجیتال سی (SEI) ، توکن بومی شبکه سی (SEI) یا همان SEI Network است که برای انجام پرداخت‌ها در شبکه سی (SEI) استفاده می‌شود. برخی از کاربردهای این ارز دیجیتال عبارت‌اند از:

  • پاداش برای نود‌های شبکه: نود‌های شبکه SEI Network که در فرآیند هماهنگی و تایید تراکنش‌ها نقش دارند، پاداش خود را در قالب توکن SEI دریافت می‌کنند. این پاداش سبب می‌شود تا نود‌ها انگیزه داشته باشند تا به حفظ امنیت و عملکرد شبکه کمک کنند.
  • واسط بین بلاک چین‌ های مختلف: با استفاده از Axelar، کاربران شبکه SEI Network می‌توانند توکن SEI را به سادگی و با هزینه پایین، به سایر بلاک چین‌‌ها منتقل کنند.
  • سوخت برای صرافی‌ های غیرمتمرکز: توکن سی (SEI) به عنوان سوخت برای صرافی‌‌های غیرمتمرکز که روی شبکه SEI Network ساخته شده‌اند، استفاده می‌شود. این صرافی‌‌ها عبارت‌اند از SEISwap، SEITrade، SEILend و SEIDeriv. کاربران برای اجرای تراکنش‌‌ها و سفارشات خود در این صرافی‌‌ها، نیاز به پرداخت توکن SEI به عنوان گس فی دارند.
  • حق رأی در حاکمیت شبکه: توکن سی (SEI) به عنوان حق رأی در حاکمیت شبکه SEI Network عمل می‌کند. کاربران با داشتن توکن SEI می‌توانند در تصمیمات مربوط به آینده شبکه، مثل تغییر پارامتر‌ها، بهبود الگوریتم‌‌ها و اضافه کردن قابلیت‌‌های جدید، شرکت کنند.

انتهای پیام/

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود