معرفی رمزارز ووجک (Wojak) و تاریخچه آن

ووجک از جمله ارهای دیجیتالی است که طی سال ۲۰۲۳ از آن رونمایی شد و توانست در مدتی شاید کوتاه که دلایل آن را ذکر خواهیم کرد در میان کاربران ارزهای دیجیتال جای خود را بیابد. اما این ارز چطور در میان سایر رمز ارزها رخ نمود؟

 ارز ووجک چیست؟

ارز دیجیتال ووجک (Wojak) از روی یک میم (Meme) اینترنتی معروف با همین نام ایجاد شده است.

اگر تصویر این میم را ببینید، به‌احتمال زیاد آن را خواهید شناخت؛ زیرا افراد در اپلیکیشن‌ها و فضای اینترنت به‌وفور از آن استفاده می‌کنند.

جالب است بدانید که، پروژه ووجک یک شبکه نوآورانه غیرمتمرکز بمنظور جمع آوری علاقه‌مندان به میم‌ها و فراهم‌کردن محلی برای آنهاست تا میم‌های خود را به اشتراک بگذارند.

در این پلتفرم فعالیت‌های متعددی ازجمله خرید، فروش و معامله میم‌ها صورت می گیرد و ووجک با کمک توکن بومی خود به افراد امکان می‌دهد در رویدادهای جامعه‌محور شرکت کنند و با افراد هم‌فکر خود در سراسر جهان ارتباط داشته باشند.

پروژه ووجک از فناوری بلاک چین برای ایجاد محیطی امن و باز برای هر کسی که به میم علاقه‌مند است استفاده می‌کند، کاربران آن می‌توانند با نمایش نبوغ خود، افکارشان را آشکارا و ازطریق میم‌ها بیان کنند.

توجه داشته باشید که پلتفرم ووجک دارای یک رابط کاربرپسند، سیستم نویگیشن شهودی جذاب و ویژگی‌های امنیتی قوی است که به کاربران این اطمینان را می‌دهد که در محیطی امن فعالیت می کنند.

دلیل محبوبیت ارز دیجیتال Wojak چیست؟

توکن WOJAK از میم اینترنتی معروف Wojak که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد، الهام گرفته شده است و نسخه اصلی این میم کاملاً ساده بوده و به صورت یک نقاشی سیاه و سفید از یک مرد طاس طراحی شده است.

کلمه Wojak در زبان لهستانی به معنای «سرباز» یا «جنگجو» است و با توجه به این موضوع این نقاشی می‌تواند نشان‌دهنده یک سرباز لهستانی باشد.

البته منشاء دقیق نقاشی ارائه‌شده برای ووجک ناشناخته است و این میم برای نخستین بار در یک انجمن تصویر لهستانی به نام ویچان (Vichan) منتشر شد اما این ارز ووجک نامیده شد زیرا کاربری به نام Wojak آن را در یک انجمن تصویر آلمانی به نام کراچان (Krautchan) به اشتراک گذاشت.

این میم با استفاده از برنامه مایکروسافت پینت (Microsoft Paint) طراحی شده بود.

پس از آن، میم ووجک در وبسایت اشتراک‌گذاری تصاویر ۴چن (4chan) هم به محبوبیت بالایی رسید.

البته جالب است بدانید که در این وبسایت، ووجک همراه با عباراتی همچون «that feel when»، «that feel» و «I know that feel, bro»، دست به دست می‌شد و در نتیجه، این میم با نام مستعار «Feels Guy» نیز شناخته می‌شود.

این میم اغلب برای نماد احساساتی مانند غم و اندوه، پشیمانی یا تنهایی استفاده می‌شود و اشکال مختلفی از آن در اینترنت وجود دارد.

تاریخچه ارز ووجک

پروژه ووجک در هفدهم آوریل سال ۲۰۲۳ راه‌اندازی شد و از آن زمان تاکنون، توانسته جایگاه قابل‌توجهی را به دست آورد.

این پروژه براساس میم معروف ووجک یا Feels Guy مدل‌سازی شده است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ طراحی شد و نسخه اصلی این میم کاملاً ساده بود و تصویری سیاه و سفید از مردی طاس با ته‌ریش را نشان می‌داد که حالتی غمگین داشت.

 بااین‌حال، منشأ دقیق این تصویر هنوز ناشناخته است.  

 

 علت رشد ارز ووجک چیست؟

 افزایش قیمت ووجک درست پس از این موضوع صورت گرفت که تیم   پروژه ووجک راه‌اندازی دومین پلتفرم ایجاد توکن‌های غیرمثلی جامعه را اعلام کرد و سفته‌بازی‌ها درباره این توکن انجام شد.

البته این امر احتمالاً به‌دلیل صعود بزرگ میم کوین پپه و اعلام بایننس مبنی بر فهرست‌کردن پپه و فلوکی اینو رخ داد.

 معامله‌گرانی که از بازار توکن پپه و سودهای فوق‌العاده آن جا مانده بودند، به‌دلیل فومو یا ترس از جا ماندن، با راه‌اندازی توکن ووجک، فورا جذب این توکن شدند.

توکن ووجک روی چند پلتفرم مهم در صرافی‌های متمرکز و در صرافی غیرمتمرکز یونی‌سواپ معامله می‌شود که در افزایش اعتماد به آن تأثیر دارد.

توکن ووجک در ۱۸ آوریل ۲۰۲۳ در صرافی متمرکز MEXC و روز بعد، در صرافی‌های هوبی و Gate.io فهرست شد.

 

انتهای پیام/

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود