چه عواملی بر قیمت رمز ارز ورج (Verge)دخیل است؟

در میان رمزارزهای دیجیتال، ورج (Verge) نیز از جمله ارزهای دیجیتال متن‌باز و غیرمتمرکز محسوب می شود که کاربران و طرفداران خاص خود را دارد.

ورج (Verge) چیست؟

 ورج (Verge) ارز دیجیتال متن‌باز و غیرمتمرکز است که حفظ حریم خصوصی کاربران را درکنار تراکنش‌های سریع و ارزان در اولویت خود قرار داده است.

براین اساس کوین ورج (Verge) در مقوله حریم خصوصی با تأکید بر تمرکززدایی و امنیت کار می‌کند و از سوی دیگر به‌گونه‌ای طراحی شده است که بتواند به جایگزینی سریع‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر برای شبکه‌های پرترافیک و گران‌قیمت همانند  بیت کوین و اتریوم تبدیل شود.

در واقع شبکه ورج با ادغام فناوری‌های مختلفی از جمله سرویس تور (Tor)، آی‌توپی (I2P) و تراکنش‌های محرمانه رینگ (RingCT)، مجموعه‌ای از ویژگی‌های متمرکز بر حفظ حریم خصوصی و ناشناس‌بودن فرستنده و گیرنده را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

در طرف دیگر این فناوری‌ها داده‌های تراکنش ازجمله آدرس‌های IP فرستنده و گیرنده یا مبلغ تراکنش را نامشخص و غیرقابل‌ردیابی می‌کنند.

توجه‌داشته باشید که ورج (Verge) از تأیید پرداخت ساده (SPV) پشتیبانی می‌کند، به این معنا که به کاربران اجازه می‌دهد با عدم نیاز به دانلود کل بلاک چین، تراکنش‌های سریع‌تری را با نیاز کمتر به داده‌های شبکه انجام دهند. همچنین، باید توجه داشته باشید که ورج ساختاری جامعه‌محور دارد و برای توسعه و پذیرش اساساً متکی به کاربران وفادار و متعهد خود است.

این شبکه ویژگی مبادلات اتمی (atomic swap) را نیز در اختیار کاربران‌خود قرار می‌دهد که دادوستد همتابه‌همتا را امکان‌پذیر می‌کند و به کاربران ورج (Verge) این اجازه را می‌دهد کنترل بیشتری روی تراکنش‌های خود داشته باشند.

 ویژگی منحصربه‌فرد دیگر در شبکه ورج (Verge)، به‌کارگیری الگوریتم‌های چندگانه استخراج است.

 

در واقع ورج از پنج الگوریتم استخراج مختلف Scrypt، X۱۷، Lyra2REv2، myr-groestl، و blake2s برای افزایش امنیت و تمرکززدایی استفاده می‌کند و هدف از استفاده الگوریتم‌های چندگانه جلوگیری از استخراج متمرکز و حملات ۵۱ درصدی است، زیرا الگوریتم‌های مختلف به سخت‌افزارهای تخصصی مختلف نیز نیاز دارند و کار حمله به شبکه را برای هکر دشوار می‌کنند.

تیم توسعه ورج (Verge) و تاریخچه آن

شبکه ورج در اکتبر ۲۰۱۴ با تأسیس توسط جاستین والو، که در آن زمان با نام مستعار "سانروک" شهرت داشت، آغاز به فعالیت کرد.

 شبکه ورج (Verge) از فورک بلاک‌چین پیِر کوین و زیرشاخه‌ای از کد منبع دوج کوین مشهور به "شمروک" تشکیل شده است و در آغاز، این شبکه با نام "دوج‌کوین‌دارک" شناخته می‌شد تا اینوه در اواخر فوریه ۲۰۱۶ که نام خود را به "ورج" تغییر داد تا از دوج کوین متمایز شود.

ورج (Verge) در حال حاضر از کد منبع بیت‌کوین بهره می‌گیرد و در چارچوبی متن‌باز بدون ساختار سنتی عمل می‌کند.

وایت پیپر ورج نیز با نام "بلک پیپر" منتشر شده و جزئیات فناوری‌های این شبکه را به‌صورت جامع و دقیق شرح می‌دهد. همچنین، مدیریت و توسعه ورج توسط جامعه‌ای از کاربران و طرفداران وفادار انجام می‌شود و تیم توسعه در وب‌سایت رسمی این شبکه دستمزد خاصی دریافت نمی‌کند.

توجه داشته باشید که ورج (Verge) بدون انجام عرضه اولیه کوین یا پیش‌استخراج، به کار خود پرداخت و اعلام می‌کند که تیم توسعه حتی دستمزدی نیز دریافت نمی‌کند.

 

عوامل موثر بر قیمت ورج (Verge)

در نوسانات ارز دیجیتال ورج (Verge) عوامل مختلفی دخیل هستند‌که از میان آن‌ها می توان به به‌، حمایت بایننس از ترید کوین‌های حریم خصوصی و افزایش حجم معاملات در رشد کوین XVG در ژوئیه ۲۰۲۳ اشاره داشت.

 اما با توجه‌به تمام‌این موارد فراموش نکنید که که آینده و نقشه مسیر ورج چندان مشخص نیست و به‌روزرسانی‌های احتمالی آن اعلام نشده است. همچنین، این کوین در گذشته تجربه‌های ناگواری از حمله، هک و اختلافات درون‌جامعه داشته است که بر رشد قیمت آن تأثیر منفی داشته‌اند.

در واقع عدم پیشرفت قابل‌توجه، رقابت شدید سایر دارایی‌های دیجیتال، بررسی موشکافانه قانون‌گذاران و چالش‌های قضایی برای کوین‌های حریم خصوصی عوامل دیگری هستند که پذیرش و رشد بازار ارز دیجیتال ورج را تاحدی مختل کرده‌اند. بنابراین، اگرچه به نظر می‌رسد ورج اخیراً در مسیری صعودی قرار گرفته است، اما سرمایه‌گذاران بالقوه باید جانب احتیاط را حفظ کنند و ریسک‌های موجود را به دقت ارزیابی کنند.

 

انتهای پیام/

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود