شرایط اقتصادی حاکم بر تایلند چگونه است؟

تایلند، کشوری در شبه‌جزیره هندوچین واقع در جنوب شرقی آسیاست اقتصاد آن تا حدود  زیادی به صنعت گردشگری تایلند بستگی دارد.

باید بدانید که تایلند در سال‌های متمادی کشور با ایجاد جاذبه های گردشگری و توریستی توانسته گردشگران زیادی را به خود جذب کند و صنعت توریسم را در این کشور ارتقا دهد.

وضعیت اقتصاد تایلند تا حدود زیادی به صنعت توریسم وابسته است و میتوان گفت اقتصاد تایلند در طی چند دهه اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و همچنین از نظر اجتماعی و اقتصادی توسعه یافته است. کشور تایلند از یک کشور کم درآمد طی یک نسل به یک کشور پر‌درآمد تبدیل شده است و یک کشور تازه صنعتی شده است که می‌توان گفت، رشد اقتصادی تایلند در سال ۱۹۶۰تا ۱۹۹۰ تقریبا ۵/۷ درصد بوده و در سال  ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۵ حدود پنج درصد رسیده است که همین مورد سبب شده میلیون‌ها فرصت شغلی ایجاد شود و مردم را از فقر نجات دهد و طبق آمار بانک جهانی، کشور تایلند به عنوان هشتمین کشور بزرگ اقتصادی شناخته شده است.

تایلند یکی از مقصدهای توریستی جهان محسوب می شود و می‌تواک گفت بخشی از درآمد خود را  از مهاجرین و توریست‌ها کسب می‌کند و شرایط زندگی در کشور تایلند بسیار مناسب است بدلیل اینکه کشوری امن است و مردم آنجا بسیار صلح‌آمیز در کنار هم زندگی می‌کنند. از همه مهمتر خرید بنزین و غذا در این کشور بسیار ارزان است که حتی با حقوق متوسط می‌توان یک زندگی راحت و بدون دغدغه داشت.

 

از سوی دیگر‌یکی از دلایلی که باعث ایجاد فرصت‌های شغلی در کشور تایلند شده این است که هزاران هزار گردشگر از سراسر دنیا برای شرکت در جشنواره‌های محلی تایلند می‌روند.

با توجه به این موضوع می توان اینطور گفت که زندگی در کشور تایلند یک زندگی آرام و در عین حال پر ماجرا است و علاوه بر رشد اقتصادی تایلند محلی مناسب برای زندگی محسوب می‌شود.

 اما چرا؟ در ادامه به تشریح این موضوع خواهیم پرداخت که چرا این کشور برای زندگی مناسب است؟

  • ارزان بودن؛ تایلند کشوری بیش از حد ارزان است و می‌توان با بودجه کم در آنجا یک خانه گرفت و حتی اینترنت ارزانی دارد. هزینه زندگی در تایلند نسبت به آمریکا و اروپا بسیار پایین تر است. مثلا هزینه مواد غذایی میوه، سبزیجات  و غذاهای بسته بندی شده در کشور تایلند بشدت ارزان است و یا هزینه مواد بهداشتی و شوینده حدوداً بین پنجاه تا صد دلار برای این موارد کافی است. از همه مهمتر کشور تایلند دارای یک سیستم درمانی ارزان همراه با پزشکان درجه یک است که مراقبت درمانی با کیفیت در سراسر کشور در دسترس است.
  •  غذاهای مناسب؛ وعده‌های غذایی در این کشور کاملا به صرفه هستند و می‌توان با پرداخت مبلغی کم غذای مناسبی مصرف کرد.
  • داشتن گستره وسیعی از فعالیت‌ها؛افراد می‌توانند اوقات فراغت خود را در کشور تایلند در کلاس‌های گلف، باشگاه، کلاس‌های هنری و ….. بگذرانند. در واقع تایلند کشور خوبی برای بهبود سلامت انسان است چون به کشور طب سوزنی، ورزش درمانی و درمان های گیاهی معروف است.

 کار در تایلند چگونه است؟

متقاضیان به دلیل رشد اقتصادی این کشور تمایل زیادی به مهاجرت کاری به تایلند دارند

متقاضیان بین المللی برای کار طولانی مدت در تایلند باید حتما ویزای این کشور را داشته باشند. از جمله شرایط کاری در کشور تایلند: مهندسی، پزشکی، پیراپزشکی، ساخت و ساز و….است که همه این کارها نیازمند نیروی جوان هستند. کار کردن قانونی در کشور تایلند با داشتن مجوز قانونی امکان پذیر است.

اقتصاد و منابع مالی و درآمدی در تایلند

چرخه اقتصاد تایلند بطور روتین رشد و پیشرفت داشته و منابع مالی و اقتصادی کشور بطور جدی پیگیری شده است.

براین اساس، پایه رشد اقتصاد تایلند گردشگری و صادرات است. در واقع کشور تایلند در زمینه صادرات کشاورزی بزرگترین صادرکننده برنج محسوب می‌شود و این کشور توانسته در رکورد‌های جهانی گینس به ثبت برسد، دیگر صادرات این کشور در زمینه قطعات اتومبیل و کولر و قطعات کامپیوتر است.

اقتصاد و منابع مالی و درآمدی در تایلند

کشور تایلند توانسته در زمینه سوخت‌هایی نظیر نفت و گاز مسیر صادرات درستی را فراهم سازد. یکی دیگر از بخش‌های سودآور اقتصاد تایلند در زمینه گردشگری است به دلیل اینکه جاذبه‌های تفریحی و تاریخی بسیاری وسیعی دارد.

 

  بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود