ورج (Verge)؛ ارزی دیجیتال با ویژگی‌هایی منحصربفرد

ورج (Verge) نوعی ارز دیجیتال با ویژگی‌های منحصر به فرد و غیرمتمرکز است که تمرکز خود را بر دو اصل اساسی، یعنی حفظ حریم خصوصی و انجام تراکنش‌های سریع و اقتصادی قرار داده است.

ورج (Verge) از ترکیب مجموعه‌ای از فناوری‌ها مانند سرویس تور (Tor)، آی‌توپی (I2P) و تراکنش‌های محرمانه رینگ (RingCT) بهره می‌برد. در واقع این ترکیب فناوری‌ها به کاربران امکان این امر را می‌دهد تا حریم خصوصی خود را حفظ کرده و هویت‌شان را مخفی نگه دارند.

از طریق استفاده از این فناوری‌ها، اطلاعات تراکنش‌ها از جمله آدرس‌های IP فرستنده و گیرنده و مبلغ تراکنش به طور کامل ناشناس‌اند و از ردیابی محافظت می‌شوند.

ورج (Verge) همچنین از تأیید پرداخت ساده (SPV) پشتیبانی می‌کند. این مکانیسم به کاربران این امکان را می‌دهد تا تراکنش‌های خود را با سرعت بالا و بدون نیاز به دانلود کامل بلاک‌چین انجام دهند. 

ورج به عنوان یک عامل جامعه‌محور به توسعه و پذیرش وابسته است و به کاربران وفادار و متعهد خود اعتماد دارد. این جمعیت پایه ارز دیجیتال ورج را تقویت و توسعه می‌دهد.

مکانیزم ورج (Verge) چگونه است؟

برای بررسی مکانیزم ورج (Verge) باید به این سوالات‌پاسخ دهیم که، ورج (Verge) چگونه کار می‌کند و چگونه از حریم خصوصی کاربران محافظت می‌کند؟

اما برای پاسخ به این سوال باید گفت که در اوایل سال ۲۰۱۸، شبکه ورج (Verge) با ادغام پروتکل ریث (Wraith Protocol) به دنیای خود تازگی آورد. این ادغام برای کاربران این امکان دا فراهم می‌کند تا فناوری‌های حفظ حریم خصوصی را به‌صورت راحت‌تر و به‌صورت اختیاری به کار ببرند.

پروتکل ریث به عنوان یک گزینه اختیاری در نظر گرفته شده است و تنها در صورت نیاز توسط کاربران فعال می‌شود. در واقع این پروتکل امکاناتی ارائه می‌دهد که شامل فعالیت روی دو بلاک‌چین مجزا، گزینه حفظ حریم خصوصی به صورت اختیاری، انعطاف بیشتر، استفاده از آدرس‌های مخفی و یک‌بار مصرف، و امکان ارسال پیام‌های امن و ناشناس می‌شود.

بلاک‌چین ورج (Verge) از چندین پروتکل دیگر نیز بهره می‌برد که هرکدام به عنوان یک لایه محافظتی ویژه برای حفظ محرمانگی اطلاعات کاربران شناخته می‌شوند.

چه چیزی ورج (Verge) را منحصر به فرد کرده است؟

با توجه به “بلک پیپر”، ورج (Verge) به عنوان راهی برای تحقق بخشیدن به رویای بنیانگذار بیت کوین، Satoshi Nakamoto، در مورد یک سیستم پرداخت الکترونیکی غیرمتمرکز و غیر قابل اعتماد ایجاد شده است و در عین حال حریم خصوصی بیشتری نسبت به بیت کوین فراهم می‌کند.

برای تحقق این هدف، ورج (Verge) تمرکز شدیدی بر حریم خصوصی با استفاده از شبکه‌های ناشناس محور مانند TOR و i۲p است. با بهره‌مندی از این قابلیت‌ها، برخلاف بیت کوین که جزئیات یک تراکنش تقریباً شفاف است، تمام تراکنش‌ها کاملاً ناشناس می‌باشند و حتی IP کاربران هم قابل تشخیص نیست.

حریم خصوصی ورج (Verge) در مقابل ارزهای پیگیر گریز دیگری چون مونرو، دش و زی‌کش به مراتب بالاتر است.

در واقع ورج (Verge) به دنبال پذیرش جریان اصلی است و به همین ترتیب، تیم Verge Core برای افزایش آگاهی و استفاده از آن، مشارکت‌های استراتژیک را دنبال می‌کند.

ورج (Verge) اسپانسر ورزشکاران حرفه‌ای است و با سیستم عامل‌هایی مانند اکوسیستم پرداخت و پاداش MobiePay، پلتفرم پرداخت ارز دیجیتال و ارائه دهنده خودپرداز MeconCash و بلاکچین مبتنی بر پلتفرم قمار آنلاین Crazy8Token و غیره همکاری می‌کند.

تیم Verge Core اغلب به سرمایه گذاری جمعی و پشتیبانی جامعه متکی است تا بتواند مشارکت‌ها را مقیاس بندی، بازاریابی و دنبال کند. در آوریل 2018، این پروژه 75 میلیون XVG (تقریباً 7 میلیون دلار در آن زمان) برای تأمین هزینه‌های ادغام با پردازنده اصلی پرداخت جمع آوری کرد.

انتهای پیام/

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود