از رمز ارز پایه چیلیز (CHZ) چقدر اطلاعات دارید؟

چیلیز (CHZ) در واقع یک رمز ارز پایه محسوب می شود که به علاقه‌مندان به ورزش این اجازه را می‌دهد تا تجربیات منحصر به ‌فردی را با تیم‌های ورزشی مورد علاقه خود داشته باشند.

ارز چیلیز که به‌ اختصار با CHZ نمایش داده می‌شود، مبتنی بر دو استاندارد ERC-20 و BEP-20 است و بر بستر بلاک چین مبتنی بر اتریوم Chiliz ایجاد شده است.

در واقع چیلیز (CHZ) یک ارز دیجیتال اختصاصی برای پلتفرم‌های Socios.com و Chiliz.com است و طرفداران ورزشی بخصوص فوتبال می‌توانند از رمز ارز چیلیز (CHZ) برای خرید توکن هواداری (فن توکن) تیم محبوب خود استفاده کنند.

جالب است بدانید که پیش از این، هواداران تنها با تماشای بازی‌ها یا خرید کالا می‌توانستند با تیم‌های موردعلاقه خود در ارتباط باشند و حال با وجود چیلیز (CHZ) کمک بسیاری به آن ها شده است.

در واقع Chiliz و فن توکن های مرتبط با آن، امکان حضور فعال طرفداران در موارد اجرایی تیم‌های مورد علاقه‌شان را مهیا می‌کنند تا افراد بتوانند تأثیر منحصربه‌فردی بر فرآیندهای مهم تصمیم‌گیری باشگاه‌ها داشته باشند و از سوی دیگر چیلیز (CHZ) به نمایندگی‌های ورزشی اجازه می‌دهد تا از هواداران خود با شیوه‌های جدید کسب درآمد کنند و در عوض تجربیات منحصربه‌فردی را به حامیان وفادار خود ارائه دهند.

در این میان بد نیست که بدانید بسیاری از معروف‌ترین باشگاه‌های ورزشی دنیا در این پروژه شرکت کرده و در حال حاضر توکن و جامعه هواداری اختصاصی خود را در بلاکچین دارند.

معرفی برخی از معتبرترین توکن‌های هواداری در سال 2022

  • پاریس سن ژرمن (PSG)
  • اف سی پورتو (PORTO)
  • لاتزیو (LAZIO)
  • آ اس رم (ASR)
  • منچستر سیتی (CITY)
  • سانتوس (SANTOS)
  • اتلتیکو مادرید (ATM)

توکن های جدید چیلیز (CHZ)چگونه ساخته می شوند؟

توکن چیلیز (CHZ)در سال 2018 بدون رویداد عرضه عمومی توسط پلتفرم Chiliz راه‌اندازی شد.

در واقع این توکن سرمایه مورد نیاز خود برای حضور در بازار رمز ارزها را از یک منبع خصوصی تأمین کرد. درمجموع 8,888,888,888 توکن CHZ برای عرضه وجود دارند که از این ‌بین 6,137,378,353 توکن در گردش هستند.

برخلاف ارزهای دیجیتالی نظیر بیت کوین (BTC) و دوج کوین (DOGE) که از مکانیسم اجماع اثبات کار (PoW) بهره می‌برند، چیلیز بر اساس مکانیسم اجماع اثبات اعتبار (PoA) ایجاد شده و امکان استخراج آن وجود ندارد. تمام توکن‌های چیلیز (CHZ) از قبل ایجاد شده‌اند و پس ‌از اینکه همه آن‌ها در گردش قرار بگیرند، توکن جدیدی ایجاد نخواهد شد.

ارز چیلیز (CHZ)با استانداردهای ERC-20 و BEP-20 سازگار است و نمی‌توان آن را استخراج کرد، اما می‌توان از صرافی Chiliz.net و سایر صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر خریداری کرد.

نگاهی به ویژگی های چیلیز (CHZ)

چیلیز (CHZ) توانسته است به راحتی یک مشکل مهم در صنعت سنتی مدرن و صنعت ورزش الکترونیکی – که همان عدم توانایی هواداران در تأثیرگذاری بر زندگی یک تیم یا باشگاه است – را حل کند.

در واقع در حال حاضر، مردم فقط مسابقات را تماشا می کنند و فعالیت های سازمان را دنبال می کنند. حداکثر کاری که آنها می توانند انجام دهند، حمایت مالی از سازمان و باشگاه (از طریق خرید بلیط – بلیط فصلی – کالا و غیره) یا با روش های دیگر است.

Socios حق رای برای هر یک از علاقه مندان به ورزش را به دستش می دهد که این امر سبب می شود طرفداران یک باشگاه (به عنوان مثال، پاری سن ژرمن یا همان یوونتوس) به تصمیمات مهم رای دهند.

بلاک چین نتایج کاملا عادلانه ای را ارائه می دهد. در رشته های ورزشی الکترونیکی نیز همین موضوع صادق است.

ایده ای که توسط چیلیز (CHZ)پیاده سازی شده است کاملاً جدید نیست. برخی از باشگاه های فوتبال هستند که به هواداران این فرصت را می دهند تا در پیشرفت تیمشان تأثیر بگذارند.

در میان تیم های کمتر مشهور اغلب نمونه هایی وجود دارد که تیم عملاً در دست هواداران اداره می شوند.

وقتی نوبت به صحبت درباره توسعه دهندگان می رسد، باید بگوییم این شرکت متعلق به گروه Maltese Mediarex است که بیش از 15 سال در بازار جهانی سابقه فعالیت دارد.

با اینکه تقریبا 2 سال از عمرش می گذرد، چیلیز (CHZ)موفق شده است با بسیاری از باشگاه های لیگ های برتر اروپا همکاری کند.

علاوه بر این، یکی از بزرگترین صرافی های ارزهای دیجیتال یعنی بایننس به طور مستقیم در این پروژه سرمایه گذاری کرده است.

انتهای پیام/

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود