معرفی ارز دیجیتال آربیتروم (Arbitrum)

آربیتروم یک راهکار لایه ۲ برای بلاکچین اتریوم است که برای بهبود سرعت تراکنش‌ها، مقیاس‌پذیری و افزایش حریم خصوصی شبکه اتریوم طراحی شده است.

در واقع آربیتروم (Arbitrum) قصد دارد با تخلیه هر چه بیشتر کار و ذخیره داده‌ها از شبکه اصلی اتریوم (لایه ۱) ازدحام این شبکه و کارمزد‌های تراکنش‌های آن را کاهش دهد. استراتژی مورد استفاده شبکه آربیتروم (Arbitrum) بمنظور ذخیره‌سازی داده‌ها به‌صورت آفچین، راه حل مقیاس‌بندی لایه ۲ نامیده می‌شود که با این راهکار، کاربران می‌توانند تراکنش‌ها را خارج از شبکه اصلی انجام دهند تا از ترافیک شبکه اتریوم کاسته ‌شود.

پروژه آربیتروم (Arbitrum) توسط Offchain Labs، یک شرکت تحقیق‌وتوسعه بلاکچین مستقر در نیویورک راه‌اندازی شده است.

این شرکت در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد. Offchain Labs برای اولین بار این راهکار لایه ۲ را از طریق ارائه وایت پیپر Arbitrum در دانشگاه پرینستون در سال ۲۰۱۸ ارائه کرد.

در میان باید بدانید که در حال حاضر، این اکوسیستم شامل ۳ محصول اصلی است:

Arbitrum One: شبکه اصلی و رسمی اکوسیستم آربیتروم (Arbitrum)است که در ۳۱ آگوست ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد. این شبکه، توان کل اکوسیستم را تامین کرده و تراکنش‌ها را روی ماشین مجازی آربیتروم (AVM) پردازش می‌کند که با ماشین مجازی اتریوم (EVM) کاملاْ سازگار است.

Arbitrum Nitro: یک به‌روزرسانی فنی برای فناوری زیربنایی Arbitrum One است. توسط Nitro، تراکنش‌ها سریع‌تر، سازگارتر با EVM و ارزان‌تر می‌شوند. Arbitrum One به طور رسمی در 31 آگوست 2022، یک سال پس از عرضه عمومی به Nitro مهاجرت کرد.

Arbitrum Nova: یک زنجیره جدید است که بر کاهش کارمزد تراکنش‌ها با کاهش ذخیره داده‌ها در بلاکچین اتریوم تمرکز دارد. Nova به ویژه برای بازی‌ها و برنامه‌های اجتماعی با حجم بالای تراکنش‌های بالاتر اما ارزش کم مفید است. برای مثال، شبکه اجتماعی Reddit از Nova برای پرداخت پاداش به کامیونیتی خود استفاده می‌کند.

 چه چیزی آربیتروم (Arbitrum) را منحصر به فرد می‌کند؟

موضوعی که سبب شده آربیتروم (Arbitrum) منحصر به فرد شود، روش خاصی است که این سیستم برای حل معادلات ریاضی مورد استفاده قرار می‌دهد.

درواقع آربیتروم (Arbitrum) به جای استفاده از عملگرهای سنتی مانند جمع، تفریق، ضرب و تقسیم، از سه عملگر اصلی تشکیل شده است که عبارتند از:

  •  عملگر ترکیب: که با نماد "+." نشان داده می‌شود و معادل جمع است.
  • عملگر جدا: که با نماد "-." نشان داده می‌شود و معادل تفریق است.
  • عملگر ضرب: که با نماد "*." نشان داده می‌شود و معادل ضرب است.

 آربیتروم (Arbitrum)با استفاده از این سه عملگر اصلی و برخی قواعد بسیار ساده، می تواند انواع معادلات را حل کند، در واقع این سیستم به صورت همزمان و خودکار قابل استفاده است و از نیاز به استفاده از پرانتزها برای ترتیب عملیات‌ها صرفنظر می‌کند.

 این ویژگی‌ها آربیتروم (Arbitrum)را از روش‌های سنتی محاسباتی متمایز می‌کند و آن را منحصر به فرد می‌سازد.

انتهای پیام/



نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود