معرفی ارز دیجیتال جی ام ایکس (GMX)

 شاید جالب باشد که بدانید جی ام ایکس در واقع یک بازار اسپات و فیوچرز غیرمتمرکز است که با نام Gambit Exchange راه‌اندازی شده است.

این پلتفرم کاربران را قادر می‌سازد بیت کوین، اتر و سایر ارزهای دیجیتال محبوب را مستقیماً از کیف پول خود مبادله و یا معاملات اسپات و فیوچرز را با اهرم 50 برابر انجام دهد. درست مانند کاری که در صرافی‌های متمرکز قابل انجام است با این تفاوت که کاربر در این صرافی می‌تواند دارایی خود را در کیف پول شخصی حفظ کند.

در واقع جی ام ایکس (GMX) تجربه معاملات بهتری را به کاربر ارائه می‌دهد و از سوی دیگر دارای کارمزد معامله کمی است که این امر از طریق ایجاد استخر دارایی بومی جی ام ایکس محقق شده است و علاوه بر این، جی ام ایکس از اوراکل چین لینک برای قیمت‌گذاری پویا رمز ارزهای خود استفاده می‌کند.

این پروژه در سپتامبر 2021 بر بستر بلاکچین لایه دوم آربیتروم راه‌اندازی شد تا از مزیت مقیاس‌پذیری بالای این شبکه بهره‌مند شود و به منظور پیشبرد اهداف پروژه، در ژانویه 2022 فعالیت خود را بر روی بلاکچین آوالانچ نیز گسترش داد. بنابراین به بزرگ‌ترین صرافی غیرمتمرکز قراردادهای Perpetual بر بستر  این شبکه تبدیل شد.

بنیانگذاران جی ام ایکس (GMX)

جالب است بدانید که تاکنون اطلاعات دقیقی از بنیانگذاران ارز جی ام ایکس (GMX) ارائه نشده است اما با این حال، دو نفر از افرادی که می‌توانند یک کیف پول چند امضایی متصل به GMX را امضا کنند؛ کرونال امین (Krunal Amin) بنیانگذار Unidex و بنجامین سیمون (Benjamin Simon) بنیانگذار Stealth Crypto هستند.

همچنین یکی از توسعه‌دهندگان این پروژه، شخصی با نام مستعار xdev_10 در توییتر است.

نکته جالبی که در این میان وجود دارد ، این است که افرادی که توکن GMX را در اختیار دارند می‌توانند به پیشنهادات پروژه رای دهند.

کیف پول ارز دیجیتال جی ام ایکس (GMX)

همانطور که می دانید ذخیره‌سازی یک ارز دیجیتال از جمله موضوعات مهمی است که سرمایه‌گذاران حرفه‌ای به آن توجه می کنند، در واقع بسیاری از آن ها بر این امر تمایل دارند تا دارایی‌های خود را بر روی ارزی قرار دهند که بتوان به‌سادگی آن را در کیف پول‌های معتبر ذخیره کرد که شبکه و ارز دیجیتال GMX از این لحاظ  دارای شرایط بسیار مناسبی است.

در واقع این توکن به دلیل پیروی از استانداردهای آوالانچ و آربیتروم، قابلیت ذخیره‌سازی در تمامی کیف پول‌های معتبر نظیر تراست والت، لجر نانو اس، لجر نانو ایکس، مث آلت و… را دارد .

ویژگی های مهم جی ام ایکس (GMX)

ارز دیجیتال GMX و پروژه آن، مانند بسیاری از رمزارزها شامل ویژگی‌های مختص به خود است که شاید شامل موارد زیر شود:

  • محیط کاربری ساده: ارز جی ام ایکس (GMX) پلتفرمی طراحی کرده که کار با آن مانند صرافی‌های متمرکز ساده و آسان است. بنابراین کاربران به راحتی می‌توانند به انجام معاملات خود بپردازند.
  • انجام معاملات بدون تاثیر قیمت: این پلتفرم اجازه ورود و خروج از پوزیشن‌های معاملاتی را بدون تأثیر قیمت می‌دهد. این طرح ممکن است به معامله‌گران کمک کند تا قیمت ورودی بهتری نسبت به برخی مبادلات مبتنی بر اوردر بوک داشته باشند. GMX همچنین از اوراکل‌های زنجیره‌ای برای برطرف کردن نوسانات قیمت استفاده می‌کند.
  • تقویت اکوسیستم: این شبکه همواره بر اهمیت جامعه تأکید می‌کند و سعی کرده ذهنیت Defi در مورد تعامل و ایجاد ابزار را در بین کاربران خود تقویت کند. اعضای جامعه همچنین از ارتباطات در مورد اکوسیستم GMX مراقبت می‌کند. به عنوان مثال، خبرنامه هفتگی جامعه محور The Blueberry Pulse به تحولات موجود در اکوسیستم GMX می‌پردازد. پادکست Blueberry نیز در قالب صوتی همین کار را می‌کند.

انتهای پیام/

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود