معرفی ارز دیجیتال پکس گلد (PAX Gold) و ویژگی منحصر بفرد آن

پکس گلد (PAXG) نوعی ارز دیجیتال با پشتوانه طلا فیزیکی است که در سپتامبر ۲۰۱۹  توسط شرکت پکسوس (Paxos Trust Company) به عنوان یک توکن ERC-20 در بستر بلاکچین اتریوم راه‌اندازی شد.

طبق اعلام شرکت پکسوس، به ازای خرید این توکن توسط کاربران، همان مقدار طلا در خزانه‌های شرکت برنیک (Brink) ذخیره می‌شود و به دلیل محدودیت‌های معامله طلا از نظر حمل و نقل و اینکه به راحتی قابل تقسیم یا انعطاف‌پذیر نیست، معاملات آن صرفاً توسط قشر خاصی از جامعه انجام می‌شود، اما از این رو شرکت پکسوس تصمیم گرفت یک استیبل کوین (stablecoin) با پشتوانه طلا ایجاد کند تا سرمایه‌گذاران بتوانند مقادیر نامحدودی طلا را از طریق این رمز ارز خریداری و یا معامله کنند؛ البته این کمپانی استیبل کوین دیگری با پشتوانه دلار به نام پکس دلار (USDP) نیز در بازار کریپتو عرضه کرده است.

در صورتی که روی ارز دیجیتال پکس گلد (PAX Gold)سرمایه گذاری می‌کنید به یک اونس از شمش طلای 400 اونسی لندن متصل می‌شوید. دارندگان توکن‌های PAXG در واقع مالک دارایی بنیادینی هستند که توسط Paxos Trust Co نگهداری می‌شود و می‌توان آن را در هر زمانی بازخرید کرد.

اهداف و زیرساخت ارز دیجیتال پکس گلد (PAX Gold

رمز ارز PAX Gold  در واقع یک استیبل کوین با پشتوانه طلاست که توسط Paxos صادر می‌شود. Paxos اولین پلتفرم زیرساخت بلاک چین است که PAXG را تنظیم کرده است.

محصولات آن به عنوان پایه‌ای برای یک سیستم مالی جدید و باز، که کارآمدتر و سریعتر است، عمل می‌کند و به جز از وب سایت پکسوس، این ارز در Binance US، Uniswap و Kraken معامله می‌شود.

خرید ارز دیجیتال پکس گلد (PAX Gold)در هر حساب کارگزاری که از تجارت PAXG پشتیبانی می‌کند مانند Crypto.com امکان پذیر است.

جالب است بدانید که در حال حاضر، تریلیون‌ها پول در زیرساخت‌های مالی ناکارآمد و قدیمی‌محبوس شده است که میلیون‌ها نفر نمی‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

 ارز دیجیتال پکس گلد (PAX Gold) در حال انقلاب در توسعه یک فناوری است که به دارایی‌ها این امکان را می‌دهد فوراً به هر نقطه از این سیاره سفر کنند.

برای مشتریان، پکسوس از فناوری برای توکن‌سازی، نگهداری، تجارت و تسویه دارایی‌ها استفاده می‌کند. راه‌حل‌های Paxos Crypto Brokerage و Stablecoin به عنوان خدمات به فین‌تک‌ها و مؤسسات مالی اجازه می‌دهد تا قابلیت‌های رمزنگاری را به مشتریان خود ارائه دهند. همچنین خدمات تسویه اوراق بهادار و کالا را ارائه می‌دهد. PayPal، Credit Suisse، Societe Generale، StoneX و Revolut از جمله مشتریان Paxos هستند.

چه چیزی ارز دیجیتال پکس گلد (PAX Gold)را منحصر به فرد می کند؟

توجه داشته باشید که Pax Gold با تعداد فزاینده‌ای از توکن‌های ERC-20 که برای خرید در دسترس هستند، متمایز است، زیرا توسط یک کالای از قبل تثبیت شده پشتیبانی می‌شود.

یکی از اهداف اصلی Pax Gold این است که سرمایه گذاری در طلا را در دسترس تر کند.

وایت پیپر رسمی بیان می کند که «بیش از 3.5 تریلیون دلار از کل طلای موجود امروز صرفاً برای هدف سرمایه گذاری استفاده می شود» اما با این حال، بخش بزرگی از آن برای سرمایه گذاران کوچک در دسترس نیست. اینجاست که Pax Gold وارد بازی می شود.

در واقع هر توکن PAXG توسط کسری از شمش طلای London Good Delivery که در خزانه‌های طلای Brink ذخیره می‌شود، که شرکت ذخیره‌سازی مورد تایید انجمن بازار شمش لندن است، پشتیبانی می‌شود.

پکس گلد از طریق ترکیب امنیت و نقدینگی ارائه شده توسط ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین و نام تثبیت شده طلا به عنوان یک کالای فیزیکی، فرصت سرمایه گذاری جدیدی را برای معامله گران به ارمغان می آورد  PAXG و از دیگر توسعه دهندگان ارزهای دیجیتال الهام گرفته است تا توکن هایی با پشتوانه طلا نیز ایجاد کنند.

محتوای خود پاداش دریافت خواهید کرد.

انتهای پیام/

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود