دلیل ایجاد ارز دیجیتال اوپولوس (Opulous) چیست؟

ارز اوپولوس (Opulous) به منظور داد و ستد در لانچ‌پد و مارکت اختصاصی اوپولوس ایجاد شده است.

به علاوه کاربرانی که قصد اخذ وام از پلتفرم را دارند می‌توانند وام خود را در قالب ارز دیجیتال OPUL دریافت کنند تا شامل مزایای اختصاصی هولدرهای این رمز ارز شوند.

در واقع رمز ارز اوپولوس (Opulous) به منظور حمایت از هنرمندان و تسهیل فرایند دریافت وام و پایین آوردن ریسک این فرایند، در فضای دیفای شکل گرفت اما با این تفاوت که دریافت کنندگان وام بجای وثیقه‌گذاری در قالب ارزهای دیجیتال، از حق نشر قطعات موسیقی یا حق کپی‌رایت آن استفاده می‌کنند که شاید بتوان گفت دلیل آن هم ثبات بیشتر بازار موسیقی نسبت به مارکت کریپتوکارنسی باشد.

 از آنجایی که این پلتفرم، در حال ایجاد شبکه‌ای غیرمتمرکز است که توسط هنرمندان و عاشقان موسیقی اداره می‌شود، به ارزی حاکمیتی نیاز دارد تا کاربران این پروتکل بتوانند در آینده شبکه نقش داشته باشند. در ضمن پلتفرم اوپولوس، در آینده به استخرهایی برای استیکینگ مجهز خواهد شد که هولدرهای این ارز می‌توانند به وسیله آن به کسب سود بپردازند.

 خدمات ارائه شده توسط ارز دیجیتال اوپولوس (Opulous) به شرح زیر است:

  • لانچ‌پد NFT: به واسطه این پلتفرم هنرمندان می‌توانند به جذب سرمایه و تامین مالی قطعات موسیقی خود بپردازند و به صورت موازی کاربران نیز بر روی دارایی‌های آینده‌دار سرمایه گذاری کنند.
  • مارکت NFT: در مارکت اختصاصی ارز دیجیتال OPUL کاربران می‌توانند حق امتیاز و کپی‌رایت قطعات موسیقی را در قالب توکن‌های NFT خریداری کنند.
  • وام‌های دیفای: کاربرانی که حق امتیاز و یا کپی‌رایت قطعات موسیقی را در اختیار دارند، می‌توانند به وثیقه‌گذاری این NFTها برای دریافت وام اقدام کنند.

 بنیانگذاران اوپولوس (Opulous)

لی پارسون (Lee Parsons) از نفرات اصلی تیم تشکیل دهنده این پلتفرم است که به عنوان موسس و مدیرعامل این ارز دیجیتال شناخته می‌شود. پارسون بنیانگذار شرکت موسیقی DITTO MUSIC با بیش از ۵۰۰ هزار هنرمند مستقل در سراسر جهان است.

مایلز کارول (Miles Carroll) به عنوان مدیر ارشد عملیاتی فعالیت می‌کند و سابقه فعالیت در شرکت سرمایه‌گذاری KOSMOS CAPITAL را دارد و همچنین موسس OMNYS بوده است.

مشاوران برجسته‌ای در پیشبرد این پروژه نقش دارند که نیک گتفیلد (Nick Gatfield) از برجسته ترین آنهاست. گتفیلد سابقا به عنوان مدیرعامل سونی میوزیک فعالیت داشته است.

ویژگی های مهم اوپولوس (Opulous)

همانطور که می دانید وثیقه گذاری برای دریافت وام و بازپس دهی وام برای کاربران  به دلیل نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال، عملی پر ریسک محسوب می شود و حال ارز اوپولوس (Opulous)با ارائه ایده‌ای عالی توانسته این ریسک را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

این پلتفرم با توجه به نوسانات قیمتی بازار کریپتوکارنسی، قطعات موسیقی را جایگزین وثیقه‌های کریپتویی کرده است، به این معنا که کاربران با تهیه حق امتیاز یا حق کپی‌رایت قطعات موسیقی در قالب NFT و وثیقه‌گذاری آن در پلتفرم اوپولوس (Opulous)، وام دریافت می‌کنند.

توجه داشته باشید که این ایده سبب می‌شود کاربران از خطرات وثیقه‌های کریپتویی که با نوسانات بازار ارزش آنها کاهش یا افزایش می‌یابد در امان باشند، از سوی دیگر نیز هنرمندان می‌توانند به جذب سرمایه و تامین مالی برای آثار هنری خود بپردازند.

از آن روی که ارز دیجیتال اوپولوس (Opulous) بر روی بلاکچین آلگورند راه‌اندازی شده است از سرعت و  مقیاس‌پذیری بالایی برخوردار است و مشکل ترافیک شبکه و هزینه‌های بالای فی تراکنش وجود نخواهد داشت.

امنیت شبکه اوپولوس (Opulous)چگونه تامین می‌شود؟

ارز اوپولوس (Opulous)بر بستر بلاکچین آلگورند راه‌اندازی شده و از امنیت شبکه قدرتمند آلگورند بهره می‌برد. همچنین امنیت کدهای قرارداد هوشمند ارز دیجیتال اوپولوس (Opulous) توسط پلتفرم Certik تایید شده و از امتیاز بالایی نیز برخوردار است.

انتهای پیام/

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود