نگاهی به ارز دیجیتال مسک نتورک (Mask Network)

شبکه مسک (Mask Network) در اصل پروتکلی است که امکان ارسال پیام‌های رمزنگاری شده از طریق توییتر و واتس‌اپ را برای کاربران خود فراهم کرده است و به عنوان پلی بین ساختار معمول اینترنت و یک شبکه غیرمتمرکز فعال بر روی آن شناخته می شود.

 شبکه مسک (Mask Network)  کار خود را در سال ۲۰۱۹ آغاز کرد و سپس در نوامبر سال ۲۰۲۰، ارز دیجیتال Mask به عنوان توکن آن وارد بازار ارزهای دیجیتال شد.

در واقع مسک نتورک در این سال، به رهبری HashKey و Hash Global دوره تأمین مالی خود را آغاز کرده و توانست ۲ میلیون دلار سرمایه اولیه به دست آورد. این شبکه همچنین با همکاری Digital Currency Group و Fundamental Labs یک دوره تأمین مالی دیگر در فوریه ۲۰۲۱ داشت و در این بازه نیز موفق به جذب سرمایه ۳ میلیون دلاری شد.

اما مسک نتورک قصد دارد فعالیت خود در زمینه پرداخت‌های همتا به همتا و فضاهای ذخیره‌سازی غیرمتمرکز را افزایش دهد.

کاربران مسک نتورک با استفاده از ارز دیجیتال MASK و سایر توکن‌های پشتیبانی شده توسط آن می‌توانند از خدمات مختلفی نظیر اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز در حوزه دیفای، خرید و فروش NFT و سایر خدمات مرتبط با سازمان‌های غیرمتمرکز (DAO) بهره‌مند شوند.

بنیانگذار مسک نتورک (Mask Network) کیست؟

جالب است بدانید که شبکه MASK یک پروژه استارت‌آپی بوده که توسط سوجی یان (Suji Yan) تأسیس شده است. یان پیش از راه‌اندازی شبکه بلاکچین مسک، سابقه ایجاد Dimension.im را در کارنامه خود داشت. Dimension شامل مجموعه‌ای از محصولات نرم‌افزاری است که هدف آزادی اجتماعی کاربران را دنبال می‌کنند. این دسته از محصولات به‌ویژه در جهت «حق استفاده از رمزنگاری و آزادی تفسیر» مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 مزایای مسک نتورک (Mask Network)

مسک نتورک بمنظور ارتباط بیشتر شبکه های اجتماعی متمرکز با وب ۳ ایجاد شده است. این شبکه بیشتر امکانات خود را در فضای توییتر عرضه کرده و به کاربران توییتر تجربه‌ای منحصر به فرد از کار با یک شبکه اجتماعی متمرکز ارائه می‌دهد. بزرگترین دستاورد مسک نتورک را می‌توان ارتقا امنیت شبکه‌های اجتماعی معرفی کرد.

در واقع با توجه به این موضوع که شبکه‌های اجتماعی این روزها، نقش پررنگی در ارتباط افراد با یکدیگر و انتشار اخبار ایفا می‌کنند با این وجود، هیچ تضمینی برای حفاظت از اطلاعات کاربران در این پلتفرم‌ها وجود ندارد.

 برای مثال، برخی از کارمندان شبکه‌های اجتماعی به اطلاعات شما دسترسی داشته و می‌توانند به راحتی پیام‌های شما را بخوانند. پلتفرم مسک با ارائه راه‌حل‌های امنیتی، امکان ناشناس ماندن در فضای مجازی را فراهم کرده است. این پلتفرم پیام‌های شما را به‌گونه ای رمزگذاری می‌کند که صرفا شخص مورد نظر شما امکان خواندن آن‌ها را داشته باشد. این یعنی خود مسک نیز نمی‌تواند اطلاعات شما را رمزگشایی کرده و بخواند.

از دیگر مزایای مسک نتورک می‌توان به برداشتن موانع برای توسعه اپلیکیشن‌های غیر متمرکز (DApp) اشاره کرد. بعنوان مثال با استفاده از این شبکه می‌توانید در تلفن همراه خود به‌راحتی با اپلییشن‌های کاربردی غیرمتمرکز کار کرده و یا آن‌ها را به شبکه‌های اجتماعی خود متصل کنید. دانلود این اپلیکیشن‌ها رایگان است و  در بسیاری از پلتفرم‌ها از جمله مرورگر کروم، iOS و اندروید قابل اجرا هستند.

معایب مسک نتورک (Mask Network)

توجه داشته باشید که ارز دیجیتال MASK کار خود را از سال ۲۰۱۹ آغاز کرده است و از این رو، می‌توان آن را نسبت به ارزهای دیگری مانند بیت کوین و اتریوم پروژه جدیدی دانست و با توجه به این موضوع سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جدید همواره ریسک بیشتری دارد چرا که قدیمی‌ترها ثبات و قابل اطمینان بودن خود را اثبات کرده‌اند درحالیکه صداقت توسعه دهندگان ارزهای جدید و همچنین بی عیب نقص بودن شبکه آن‌ها هنوز محک نخورده است.

علاوه بر این، ریزش‌های شدید قیمت مسک نیز می‌تواند نشان دهنده عدم ثبات آن باشد.

انتهای پیام/

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود