معرفی انواع کیف پول داغ (Hot Wallet)

دنیای کیف پول های ارز دیجیتال هم برای خود بسیار گسترده و دارای تنوع است از کیف پول داغ و نرم افزاری بگیر تا کیف پول سرد و سخت افزاری یا شاید هم کیف پول های چند امضایی و یا کاغذی و ... که هر کدام برای خود قوانین و مقررات و شیوه عملکرد خاصی دارند. در این بین اما کیف پول نرم افزاری یا داغ خود شامل چند نوع کیف پول می شود که در ادامه به تشریح آن ها خواهیم پرداخت اما ابتدا کمی بیشتر درباره این مدل کیف پول بدانیم:

کیف پول نرم افزاری یا داغ  (Hot Wallet)

کیف پول نرم افزاری در واقع نوعی از کیف پول رمزنگاری است که مبتنی بر نرم افزار ساخته شده است و با توجه به این موضوع به عنوان یک برنامه تلفن همراه نصب می شود یا از طریق یک وب سایت می توان به آن دسترسی داشت و یا حتی به عنوان نرم افزار روی رایانه رومیزی یا لپ تاپ نصب می شود.

خود نرم افزار کلیدهای خصوصی شما را ذخیره می کند که برای دسترسی به وجوه ارز دیجیتال شما استفاده می شود و باید بدانید که برای ایمن کردن کلیدهای خصوصی، کیف پول نرم افزار رمزگذاری شده است و معمولاً برای دسترسی به کیف پول و سوابق/اطلاعات درون آن، به رمز عبور نیاز دارد.

کیف پول داغ یا کیف پول گرم، اصطلاحا به کیف های پول های آنلاینی گفته می شود که قابلیت ذخیره سازی ارز دیجیتال را در سرورهای رمزگذاری شده دارد و دارایی های دیجیتال شما را نگه نمی دارند!

در واقع کیف پول ها به سادگی یک رابط برای بلاک چین هستند که دارایی های دیجیتال شما و تمام تراکنش های مربوط به آدرس کیف پول شما را در خود نگه می دارد.

از دیگر مزیت هایی که این نوع کیف پول های ارز دیجیتال دارند، قابلیت استفاده در هر مکان و زمانی است.

 مدل‌های مختلف کیف پول‌های گرم

کیف پول دسکتاپ

این نوع کیف پول ارز دیجیتال در سیستم‌های رایانه‌ی شخصی و یا تلفن همراه نصب می‌شوند و فقط از این دستگاه‌ها قابل دسترسی هستند، به طور کلی، کیف پول دسکتاپ ترکیب خوبی از امنیت و راحتی را ارائه می‌دهد.

اما یادآوری این نکته حائز اهمیت است که اگر یک هکر بتواند از راه دور به دستگاه شما نفوذ کند، می‌تواند به کیف پول شما نیز دسترسی پیدا کند.

کیف پول‌های دسکتاپ به سرعت به یک کیف پول بیت کوین پر طرفدار و سایر رمز ارزها تبدیل شدند. یکی از دلایل محبوبیت کیف پول‌های دسکتاپ ارز دیجیتال، دسترسی آسان و سریع به آن‌هاست.

اما از جمله معایب آن نیز می توان گفت زمانی که دستگاه شما به اینترنت متصل می‌شود، ممکن است کیف پول شما هک شود!

 

کیف پول موبایل

کیف پول موبایل بسیار شبیه به کیف پول دسکتاپ عمل می کند، همانطور که گفتیم یا بر روی دسکتاپ نصب می شود و یا بر روی موبایل و با توجه به این موضوع با نصب برنامه کیف پول روی تلفن همراه، می‌توانید به این کیف پول دسترسی پیدا کنید.

همان‌طور که از نام آن نیز آشکار است، کیف پول‌های موبایل این امکان را برای کاربران فراهم می‌کنند تا ارزهای دیجیتال را در تلفن‌های همراه خود ذخیره کنند.

از جمله مزایای این نوع کیف پول استفاده و دسترسی بسیار آسان و سریع ـ انجام خریدهای روزانه با بیت کوین به آسانی و عیب آن نیز این است که به دلیل آنلاین بودن ایمنی پایینی دارند و ممکن است نتوانید کلید‌های خصوصی را کنترل کنید. نقطه ضعف بالقوه کیف پول موبایل نسبت به سایر انواع کیف پول‌ها، متکی بودن به روزرسانی‌های مداوم توسط سازنده برنامه است.  

کیف پول تحت وب

کیف پول تحت وب یا آنلاین کمترین سطح امنیت را داراست اما بمنظور ارسال ارز دیجیتال به شخص دیگر بالاترین سطح راحتی را دارد.

در واقع شما به راحتی می‌توانید از هر دستگاه یا مرور‌گر اینترنتی، به کیف پول‌های آنلاین دسترسی پیدا کنید البته با توجه به این نکته که ارائه‌دهنده این نوع کیف پول ارز دیجیتال، کنترل کاملی بر روی آن دارد و ارزهای دیجیتال مبادله شده در سرور مرکزی این مجموعه‌ها ذخیره می‌شوند و در صورتی‌که یک هکر بتواند به این سرورها دسترسی پیدا کند به کیف پول کاربران و دارایی و اطلاعات آن‌ها هم دسترسی خواهد داشت.  

مزایای این نوع کیف پول نیز دسترسی آسان  و رابط کاربری با طراحی بصری خوب و ساده و از جمله عیوب آن می توان به داشتن حداقل سطح امنیتی  و این نکته حتی ممکن است نتوانید کلیدهای خصوصی خودتان را کنترل کنید اشاره کرد.

  

انتهای پیام/


نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود