معرفی ارز دیجیتال ارکید (Orchid)

ارکید در واقع یک ارز دیجیتال و شبکه غیرمتمرکز است که بمنظور فراهم کردن حریم خصوصی و امنیت بیشتر کاربران هنگام دسترسی به اینترنت طراحی شده است.

می توان گفت هدف این پروژه ایجاد یک بازار آزاد برای عرضه پهنای باند اینترنت است و کاربران آن می توانند خدمات VPN (شبکه خصوصی مجازی) را خرید و فروش کنند، یعنی اگر کاربری بخواهد از طریق شبکه Orchid به اینترنت دسترسی داشته باشد، می‌تواند به چندین ارائه‌دهنده پهنای باند موسوم به «ارائه‌دهندگان گره» متصل شود که نرم‌افزار Orchid را اجرا می‌کنند. سپس ترافیک اینترنت کاربر از طریق یک سری از ارائه‌دهندگان هدایت می‌شود و هر ارائه‌دهنده بخش کوچکی از پهنای باند را به خود اختصاص می‌دهد. کاربر برای پهنای باند استفاده شده به هر ارائه‌دهنده، توکن‌های OXT پرداخت می‌کند.

ارز دیجیتال ارکید (Orchid) با توزیع ترافیک بین چندین ارائه‌دهنده، قصد بهبود حریم خصوصی، امنیت و کاهش توانایی نهادهای متمرکز برای نظارت یا کنترل فعالیت‌های اینترنتی کاربر را دارد.

می توان گفت ماهیت غیرمتمرکز شبکه آن را در برابر سانسور و نظارت مقاوم می‌کند.

پروژه Orchid مارکتی را فراهم می‌کند که در آن کاربران می‌توانند ارائه‌دهندگان مورد نظر خود را بر اساس عواملی مانند قیمت، مکان و اعتبار انتخاب کنند. ارائه‌دهندگان براساس خدماتی که ارائه می‌دهند، می‌توانند قیمت‌های خود را تعیین کنند و برای جذب کاربران رقابت کنند. این یک اکوسیستم پویا و رقابتی برای خدمات VPN ایجاد می‌کند که باعث کاهش هزینه‌ها و بهبود کیفیت خدمات می‌شود.

 بنیانگذاران ارکید (Orchid)

بنیانگذاران ارز دیجیتال ارکید (Orchid)، همگی از فعالین حوزه بلاکچین و فینتک هستند. آنها عبارتند از دکتر استیون واترهاوس (Dr. Steven Waterhouse) به عنوان مدیر عامل، جی فریمن (Jay Freeman)، برایان جی فاکس (Brian J. Fox) و گوستاو سیمونسون (Gustav Simonsson) هستند.

واترهاوس یک چهره شناخته شده در حوزه ارز دیجیتال است و همچنین یکی از بنیانگذاران شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر Pantera Capital است که مسئول سرمایه‌گذاری در برخی از محبوب‌ترین استارت آپ‌های این صنعت است.

فریمن خالق Cydia است، یک اپ استور جایگزین اپل برای دستگاه‌های اپل جیلبریک شده و درحال حاضر توسط حدود 30 میلیون محصول جیلبریک شده اپل استفاده می‌شود.

فاکس مسئول ایجاد اولین سیستم بانکداری آنلاین تعاملی بنام بانک ولز فارگو در ایالات متحده در اواسط دهه 1990 است.

در همین حال، سیمونسون یکی از توسعه‌دهندگان اصلی امنیت شبکه اتریوم است که به راه‌اندازی اولیه آن در سال 2015 کمک کرد.

امنیت شبکه ارز دیجیتال OXT چگونه است؟

OXT یک رمز استاندارد ERC-20 در Ethereum است. خطرات احتمالی که این شبکه را تهدید می‌کند، این است که اطلاعات توسط هکرها ربوده شود و با توجه به اینکه اطلاعات بسیار کمی در قراردادهای هوشمند برای پرداخت تراکنش‌ها وارد می‌شود؛ اما هک شدن اطلاعات و داده‌ها خطری است که بیشتر کاربران را تهدید می‌کند.

با توجه به اینکه  تهدید احتمالی اندکی در مورد قراردادهای هوشمند بستر نرم‌افزاری مورد استفاده برای پرداخت وجود دارد، پیوندهای ضعیف این زنجیره بیشتر مربوط به کاربران این ارز دیجیتال است.

همان طور که مشخص است درگیر کردن اشخاص ثالث در خریدهای رمز ارز برای استفاده از ارکید (Orchid) می‌تواند سبب فاش شدن هویت کاربران شود و همین امر باعث می‌شود تا هکرها از طریق دستیابی به کیف پول‌ها و والت‌ها بتوانند به اطلاعات کاربر دسترسی پیدا کنند.

انتهای پیام/

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود