بررسی اهداف ارز دیجیتال هارمونی (Harmony)

رمزارز هارمونی (Harmony) در بازار ارزهای دیجیتال، دارای رتبه جهانی 193 است.

 در واقع هارمونی (Harmony) یک بلاکچین لایه دوم است که از روش‌های شاردینگ و مدل اجماع اثبات سهام مؤثر جهت دستیابی به مقیاس‌پذیری و امنیت بیشتر برای اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApps) بهره می‌برد.

پروژه محبوب هارمونی (Harmony) در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی و از همان زمان قابلیت کراس چین و شاردینگ‌ را برای بهبود مقیاس‌پذیری بلاکچین خود و پردازش موازی تراکنش‌ها به کار گرفت.

توکن بومی این شبکه ONE نام دارد که به عنوان یک ارز حاکمیتی برای پرداخت‌های درون شبکه‌ای، رای دهی در خصوص آینده این پروتکل و استیکینگ استفاده می‌شود.

اهداف رمز ارز هارمونی (Harmony)

شاید بتوان گفت هدف اصلی پروژه هارمونی (Harmony)رسیدن به سطح قابل قبولی از تمرکز زدایی و مقیاس‌پذیری است.

در واقع این پروژه قصد دارد تا محدودیت‌های ساختاری تبدیل ارزها به ارزهایی با قابلیت مبادله را از بین ببرد و این موضوع به مقیاس‌پذیری مربوط می‌شود تا کارمزد تراکنش‌ها نیز بالا نرود.

فناوری شاردینگ در پروژه هارمونی (Harmony) به کار گرفته می‌شود که سبب می‌شود امنیت، ارتباط و اعتبار شبکه بلاکچین تحت پوشش قرار گیرد، در واقع این فناوری راه حلی برای رهایی از اجماع در مقیاس‌پذیری است که با به کارگیری لایه‌هایی عملکرد مناسبی دارد و به تمرکز زدایی در شبکه هیچ آسیبی وارد نمی‌کند.

از دیگر مقاصد و اهداف مورد نظر هارمونی (Harmony)، افزایش تعداد تراکنش در شبکه است.

راه حل‌های رقابتی هارمونی (Harmony) سبب پشتیبانی از برنامه‌های صرافی‌ غیرمتمرکز و یا بازی‌ها می‌شود و در این میان مساله جالب توجه این است که پیش از این پروژه‌هایی مثل آیوتا (IOTA) و ایاس (EOS) سعی در حل این مشکل داشتند.

گروهی از تاییدکننده‌ها یا شاردها، در شبکه هارمونی (Harmony) تراکنش‌ها را به شکل هم‌زمان پردازش می‌کنند و به این ترتیب سرعت پردازش افزایش می‌یابد.

از دیگر اهداف هارمونی (Harmony) می توان به ارتقای مصرف انرژی و تسریع انتقال اشاره کرد که با روش اجماع این ارز به دست می‌آید.

 پروتکل FBFT در این شبکه به منظور پردازش چند لایه تراکنش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که منجر به ارتقای سرعت انتقال می‌شود و در این پروتکل محدوده بزرگ‌تری از دستگاه‌ها امکان شرکت در اجماع را دارند و این به تمرکز گرایی کمک می‌کند.

فناوری شاردینگ ایمن، مقیاس‌پذیر و قابل ردیابی است.

کاربرد ارز هارمونی (ONE)

ارز وان توکن بومی پلتفرم هارمونی است که از آن برای بهره‌مندی از حق حاکمیت در این پروتکل استفاده می‌شود.

خالی از لطف نیست بدانید که این حقوق به دارندگان ONE این امکان را می‌دهد تا در مورد ساختار این پروتکل از نظر نحوه اجرای ویژگی‌های جدید، کارمزدها و تغییرات ساختاری رای دهند.

مهمترین کاربردهای ارز وان عبارتند از:

  • پرداخت کارمزد شبکه
  • افزایش امنیت شبکه
  • مشارکت در تصمیمات حاکمیتی
  • استکینگ و کسب سود
  • یک روش پرداخت

نحوه تامین امنیت شبکه هارمونی (Harmony) به چه صورت است؟

 هارمونی (Harmony) نام رسمی شبکه ONE است که از نسخه جدید مدل اجماع اثبات سهام به نام اثبات سهام مؤثر (EPoS) استفاده می‌کند و در آن امکان استیکینگ همزمان صدها اعتبارسنج (ولیدیتور) فراهم است.  

در واقع این روش اجماع دقیقاْ مطابق با مفهوم شاردینگ مورد استفاده در شبکه هارمونی (Harmony) توسعه یافته است.

هارمونی (Harmony) همچنین برای اطمینان از محافظت نودها و امنیت فرآیند اعتبارسنجی خود، یک تابع تصادفی قابل تایید (VRF) را برای عضویت بی‌طرفانه و غیرقابل پیش بینی نودها معرفی کرده است و این به معنای آن است که که نودها و اعتبار سنج‌ها به صورت کاملا تصادفی در این شبکه مشخص می‌شوند.

انتهای پیام/

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود