معرفی ارز دیجیتال آپتیمیزم (Optimism)

آپتیمیزم (Optimism) یک راهکار لایه دوم در بستر اتریوم است و با توجه به این موضوع ارز دیجیتال آپتیمیزم (OP) توکن بومی این شبکه نام دارد که از امنیت شبکه اتریوم بهره برده و بر اساس فناوری رول‌آپ خوشبینانه (Optimistic Rollups) به بهبود مقیاس پذیری اتریوم کمک می‌کند.

این بدان معناست که تراکنش‌ها بدون نیاز به اعتماد در Optimism ثبت شده و در نهایت به اتریوم ارسال و در آنجا تایید می‌شوند.

شاید جالب باشد که بدانید، آپتیمیزم (Optimism) به عنوان یکی از بزرگترین راه‌حل‌های مقیاس پذیری اتریوم، با بیش از 313 میلیون دلار ارزش کل قفل شده (TVL)، در حال حاضر میزبان 97 پروتکل شناخته شده از جمله سینتتیکس، یونی سواپ و ولودروم است.

 بنیانگذاران آپتیمیزم (Optimism)

خالقان پروتکل آپتیمیزم، کوین هو (Kevin Ho) و جین‌گلان وانگ (Jinglan Wang) نام دارند. کوین هو به عنوان مدیر پروتکل Optimism PBC نیز شناخته می‌شود. او تحصیلات خود را در دانشگاه پنسیلوانیا در رشته علوم کامپیوتر با گرایش رسانه‌های دیجیتال به پایان رساند.

در حال حاضر جینگ‌لان وانگ به عنوان مدیرعامل آپتیمیزم فعالیت می‌کند.

چه چیزی شبکه و ارز دیجیتال OP را خاص و منحصربفرد می کند؟

 آپتیمیزم (Optimism) بر اساس 4 اصل پایداری، سادگی، عمل گرایی و خوش بینی بنیان گذاری شد.

آپتیمیزم (Optimism)بر اساس ایده پایداری بلند مدت و نه استفاده از میانبر ها ساخته شده است. به همین دلیل از جمع بندی های اپتیمیزم و مکانیزم اجماع اتریوم استفاده میکند؛ به این صورت که بلاک ها بر روی L2 (لایه دوم که همان اپتیمیزم است) ساخته و اجرا میشوند در صورتی که تراکنش های کاربران به L1 (لایه اول که اتریوم است) ارسال میشوند.

 لایه دوم mempool (Memory pool در اینجا به معنای استخر حافظه و محلی برای پردازش داده ها) ندارد و تراکنش ها به صورت آنی رد یا پذیرفته میشوند. این مورد باعث داشتن یک تجربه کاربری روان در عین حال تامین امنیت از طریق مکانیزم اجماع اتریوم شده است.

هدف آپتیمیزم (Optimism) این است که کد های خود را تا حد امکان ساده نگه دارد و از زیر ساخت های اثبات شده اتریوم استفاده کند.

این اکوسیستم تاکید قابل توجهی بر عملگرایی دارد و بر اساس واقعیت ها و نیاز های تیم خود و کاربران اپتیمیزم، هدایت می‌شود و به همین دلیل اپتیمیزم به دنبال پیاده سازی ویژگی هایی معادل EVM (ماشین مجازی اتریوم) است.

تراکنش ها بدون اثبات اعتبار، به اتریوم ارسال میشوند که این باعث میشود برای مدت معینی به چالش کشیده شوند؛ پس از آن یک معامله نهایی در نظر گرفته میشوند و به همین دلیل برداشت از آپتیمیزم (Optimism)به اتریوم مدتی طول می کشد.

انتهای پیام/

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود