نگاهی به کاربرد ارز دیجیتال مجیک (MAGIC)

ارز دیجیتال  مجیک (MAGIC) در واقع  یک توکن حاکمیتی در اکوسیستم Treasure محسوب می‌شود Treasure  و بستر غیرمتمرکز NFT در بلاکچین آربتیروم است که تمام پروژه‌های متاورسی و NFT در آن از ارز دیجیتال MAGIC استفاده می‌کنند.

Treasure ابتدا با نام Loot که یک پروژه‌ای آزمایشی برای NFT و Yeild Farming بود در سال ۲۰۲۱ شروع به کار کرد و در اکتبر ۲۰۲۱، این پروتکل از شبکه اتریوم به آربیتروم منتقل شد و Treasure DAO را در نوامبر همان سال به طور رسمی راه‌اندازی کرد.

جالب است بدانید که از این پلتفرم با عنوان «نینتندوی دنیای کریپتو» نیز یاد شده است و در نهایت رمز ارز مجیک (MAGIC) در سپتامبر ۲۰۲۱ عرضه شد.

اکوسیستم Treasure شامل یک نهاد حاکمیتی (Treasure DAO) و بخش‌های دیگری به شرح زیر است:

  •  بازی‌ها: شامل Bridgeworld، (یک بازی استراتژیک که نقش اصلی را در متاورس Treasure ایفا می‌کند) و بازی‌های دیگری مانند Smolverse، Life و غیره.
  •  Trove: جایی که بازیکنان NFTها را برای بازی‌های Treasure خریداری می‌کنند.
  • MagicSwap: کاربران با استفاده از مدل بازارساز خودکار (AMM) این صرافی می‌توانند دارایی‌ها را در بازی‌های Treasure معامله کنند.
  • تگ‌های Treasure: این تگ‌ها، شناسه‌های رایگان و غیرقابل انتقال برای گیمرها هستند تا هویت خاص خود را داشته باشند.

ویژگی‌های مهم رمز ارز مجیک (MAGIC)

 Treasure در حال تلاش برای ایجاد یک اقتصاد اثبات کار مجازی است که به وسیله آن افراد بتوانند در ازای استیکینگ رمز ارز مجیک (MAGIC)، NFT دریافت کنند. از آنجایی که کاربران NFTهایی دارند که نادر هستند، تمایل بیشتری به استیکینگ MAGIC خواهند داشت و رمز ارز مجیک (MAGIC) کمتری وارد عرضه در گردش می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های کلیدی این توکن خاصیت تورم زدایی آن به مرور زمان است.

در واقع رویکرد انتشار توکن‌ها به نحوی است که در مراحل اولیه به میزان بالا منتشر شده و هر سال میزان آن نصف می‌شود و این امر تضمین می‌کند که تقاضا برای این توکن بالا باقی می‌ماند و در نتیجه از کاهش قیمت آن محافظت می‌کند.

امنیت شبکه مجیک (MAGIC) به چه صورت تامین می شود؟

Treasure و رمز ارز مجیک (MAGIC) بر بستر شبکه آربیتروم ساخته شده‌اند. بنابراین، امنیت MAGIC توسط مکانیسم اجماع اثبات سهام (PoS) لایه ۱ اتریوم تامین می‌شود.

 کاربرد رمزارز مجیک (MAGIC)

 توکن مجیک (MAGIC) دارای ویژگی‌های زیر است:

  • کمیاب‌بودن: عرضه توکن مجیک (MAGIC) محدود است و با گذشت زمان، عرضه این توکن کاهش می‌یابد، پس ارزش توکن مجیک با گذشت زمان افزایش پیدا می‌کند.
  • کاربردی‌بودن: توکن مجیک (MAGIC) در اکوسیستم Treasure کاربردهای مختلفی دارد و به همین دلیل تقاضا برای توکن مجیک بیشتر می‌شود.
  • قابلیت استخراج نداشتن: توکن مجیک (MAGIC)قابل‌استخراج نیست.

کاربرد توکن مجیک (MAGIC)در اکوسیستم Treasure

  • خرید و فروش NFT‌ها: توکن مجیک (MAGIC)می‌توان برای خرید و فروش NFT‌ها در بازار Treasure استفاده کرد. بازار Treasure، بازار NFT است که توسط Treasure ایجاد شده است. در این بازار، بازیکنان می‌توانند NFT‌های خود را بفروشند یا از NFT‌های دیگران خریداری کنند.
  • پرداخت هزینه‌های بازی: توکن مجیک (MAGIC)می‌توان برای پرداخت هزینه‌های بازی در Treasure استفاده کرد. در برخی از بازی‌های Treasure، بازیکنان می‌توانند از توکن مجیک برای خرید آیتم‌های درون بازی، پرداخت هزینه‌های ورودی یا شرکت در مسابقات استفاده کنند.
  • مشارکت در حاکمیت پلتفرم Treasure: توکن مجیک (MAGIC)می‌توان برای مشارکت در حاکمیت پلتفرم Treasure استفاده کرد. Treasure یک پلتفرم دموکراتیک است که کاربران می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های مربوط به پلتفرم مشارکت داشته باشند. کاربرانی که توکن مجیک (MAGIC)بیشتری دارند، قدرت بیشتری در حاکمیت پلتفرم دارند.

انتهای پیام/

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود